سرویس: گردشگری
کد خبر: 77375
|
11:04 - 1397/05/16
نسخه چاپی

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی استان اردبیل:

مرمت خانه‌های تاریخی اردبیل به صورت مشارکتی

مرمت خانه‌های تاریخی اردبیل به صورت مشارکتی
سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از مرمت خانه‌های تاریخی این استان به صورت مشارکتی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، نادر فلاحی صبح امروز با تاکید بر مرمت و نگهداری خانه های تاریخی در استان اردبیل، اظهار داشت: میراث فرهنگی عزم جدی جهت مرمت و استفاده بهینه از 23 خانه‌های تاریخی  شناسایی شده در استان اردبیل را دارد.

وی با اشاره به اینکه  اغلب خانه‌های تاریخی استان  اردبیل مربوط به دوره قاجار است، افزود: امسال سه خانه تاریخی شامل رئیسی، منافزاده و شیخ‌زاده به صورت مشارکتی مرمت شده و همچنین مرمت اضطراری خانه وکیل نیز اجرا شده است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل تصریح کرد: محدودیتی در مرمت و احیاء خانه‌های تاریخی نداریم و در صورتی که مالک اعلام آمادگی کند، اداره کل حاضر به تامین مصالح و مشاوره‌های فنی رایگان است.

وی بی‌رغبتی مالکان برای احیا بناهای تاریخی را یکی از موانع مرمت خانه‌های تاریخی در سطح استان اردبیل دانست و  اضافه کرد: در صورت رضایت و مشارکت مالکان استفاده از  این خانه‎های تاریخی به صورت موزه یا خانه‌های فرهنگ در دستور کار قرار دارد .

فلاحی از مالکان خانه های تاریخی خواست  برای احیا این خانه‎ها مشارکت و همکاری کنند. 

انتهای پیام/313/1/3

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد