سرویس: استانی
کد خبر: 77385
|
15:33 - 1397/05/16
نسخه چاپی

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اردبیل :

کمبود بنزین و سوخت شایعه است / مردم نگران تهیه سوخت نباشند

کمبود بنزین و سوخت شایعه است / مردم نگران تهیه سوخت نباشند
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اردبیل گفت: تامین و توزیع بنزین موتور وسایر فرآورد‌ه‌های نفتی در اردبیل همچون سال‌های گذشته ادامه دارد و مردم نگران تامین سوخت مصرفی وسایل نقلیه نباشند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، سیدحجت مدنی در گفتگو با یکی از خبرنگاران خبرگزاری استان اظهارداشت: براساس آمارهای موجود در جایگاه های سوخت استان در چهار ماهه نخست امسال میزان مصرف سی.ان.جی در سطح استان اردبیل با افزایش سه درصدی روبه رو بوده است و با افزایش مصرف در این فراورده شاهد صرفه جویی در مصرف بنزین بوده ایم.

وی تصریح کرد: مصرف روزانه سی.ان.جی در استان به طور متوسط 574 هزار مترمکعب بوده است و در مجموع در این مدت بیش از 71 میلیون و 160 هزار مترمکعب سی.ان.جی به مصرف رسیده است و با توجه به افزایش مصرف این فراورده، در مصرف بنزین 71 میلیون لیتر صرفه جویی را شاهد بودیم.

مدنی با اشاره به میزان مصرف سوخت در جایگاه مرزی بیله سوار گفت: در چهار ماهه نخست امسال بیش از سه میلیون و 352 هزار لیتر فرآورده نفتی بنزین و نفت گاز شامل فروش در باک و تلمبه در جایگاه مرزی بیله سوار به فروش رسیده است که متوسط مصرف روزانه در این جایگاه 29 هزار و 500 لیتر بوده است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اردبیل در مورد تردد خودروها از این جایگاه بیان کرد: در این مدت بیش از 13 هزار دستگاه انواع خودروهای سبک و سنگین در جایگاه مرزی بیله سوار تردد داشته اند که از این تعداد 6 هزار و 470 دستگاه خودوری ایرانی و 6 هزار و 530 دستگاه نیز خودرو خارجی بوده و تردد آنها در این جایگاه به ثبت رسیده است.

وی افزود: روند خدمات رسانی در جایگاه های سوخت در سطح استان به ویژه در جایگاه مرزی بیله سوار مطلوب و مناسب ارزیابی شده و نظارت ها و بازرسی های لازم بر نحوه عملکرد و فعالیت این مراکز انجام می شود تا در صورت بروز مشکل در زمینه رفع آنها اقدام شده و رضایت خاطر مراجعان را فراهم آوریم.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اردبیل از ساماندهی جایگاه های سوخت در سطح استان خبر داد و گفت: با هدف بررسی وضعیت ارائه خدمات، پیشگیری از وقوع تخلفات و جلب رضایتمندی مسافران تابستانی بازرسی ها و نظارت های لازم بر فعالیت جایگاه های سوخت در سطح استان به ویژه در محورهای مواصلاتی انجام می شود.

مدنی در مورد مصرف بنزین موتور اظهار کرد: میزان مصرف بنزین در 45 روز گذشته تابستان  به مقدار55 میلیون  و 180 هزار لیتر بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته به میزان 51 میلیون و 710 هزار لیتر، 6 درصد افزایش داشته است که متوسط مصرف روزانه در یک ماه و نیم گذشته تابستان امسال، در حدود یک میلیون و 200 هزار لیتر بوده است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اردبیل بیان کرد: تامین و توزیع بنزین موتور وسایر  فرآورد‌ه‌های نفتی  در منطقه اردبیل همچون سال‌های گذشته ادامه دارد  و مردم و هم استانی‌های به شایعات افزایش قیمت و کمبود بنزین موتور توجه نکنند.

وی با بیان اینکه دولت هیچ برنامه‌ای برای تغییر قیمت بنزین و یا سهمیه‌بندی ندارد، افزود: تولید بنزین موتور به میزان لازم در کشور انجام و ذخایر نیز به میزان کافی بوده و توزیع بنزین در انبارهای نفت و جایگاه‌های استان به اندازه نیاز موجود بوده و عرضه سوخت بدون هیچ مشکلی و بی‌وقفه ادامه دارد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/313/1/1

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد