سرویس: حوزه و دانشگاه
کد خبر: 77406
|
15:03 - 1397/05/17
نسخه چاپی

بیانیه‌ی مشترک بسیج دانشجویی و بسیج طلاب استان در خصوص نابه‌سامانی های اقتصادی اخیر

بیانیه‌ی مشترک بسیج دانشجویی و بسیج طلاب استان در خصوص نابه‌سامانی های اقتصادی اخیر
در این بیانیه ضمن اعلام حمایت از مواضع انقلابی حضرات آیات مکارم شیرازی، نوری همدانی و صافی گلپایگانی نسبت به وضعیت اقتصادی کشور آمده است: زمان آن فرارسیده تا دولتمردان بدون ملاحظه کاری نسبت به تغییر تیم اقتصادی دولت اقدام کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، بسیج دانشجویی دانشگاه های اردبیل موسوم به حوزه شهید علم الهدی با همکاری بسیج طلاب و امور روحانیون استان  در خصوص نابه‌سامانی های اقتصادی اخیر در کشور بیانیه ای مشترک صادر کردند.

در این بیانیه آمده است: متأسفانه در هفته های اخیر شاهد نا‌به‌سامانی‌های گسترده در اقتصاد کشور به ویژه قیمت ارز، طلا، سکه، خودرو و گرانی های لجام گسیخته هستیم که مبین عدم نظارت و مدیریت صحیح بر اقتصاد کشور و منابع پولی و ارزی می باشد.

این بیانیه می افزاید: در حال حاضر دشمنان قسم خورده ی جمهوری اسلامی ایران که از جنگ نظامی و برخورد مستقیم با ایران کاملا ناامید شده اند؛ با توسل به جنگ اقتصادی و ملتهب کردن فضای روانی کشور در امور مربوط به اقتصاد و معیشت مردم، به دنبال نیل به اهداف شوم و پلید خود هستند.

در ادامه این بیانیه امده است: این جنگ اقتصادی؛ نوعی جنگ ترکیبی متشکل از جنگ روانی، جنگ فکری، جنگ فرهنگی است که هدف اصلی خود را گسترش نافرمانی های مدنی، به ستوه درآوردن مردم و درنهایت فروپاشی نظام عنوان می کند. هرچند نباید منکر فشارهای روانی، تحریم ها و جنگ اقتصادی علیه کشور عزیزمان باشیم اما آنچه مسلم است در داخل کشور به دلیل سوء مدیریت و عدم نظارت و برخورد قاطع با بسیاری از مفسدان و اخلال گران و دانه درشت ها، نا به سامانی های اقتصادی بیش از پیش تشدید شده است.

بسیج دانشجویی دانشگاه های اردبیل و به همراه بسیج طلاب و امور روحانیون استان ضمن تقدیر و حمایت از مواضع انقلابی حضرات آیات مکارم شیرازی، نوری همدانی و صافی گلپایگانی که با درایت و هوشیاری مثال زدنی نسبت به وضعیت اقتصادی کشور اعلام موضع نموده و خواستار سرو سامان دادن به وضعیت موجود و برخورد قاطع با مفسدان اقتصادی شده اند، موارد ذیل را خاطرنشان می سازد:

  1. از رئیس قوه ی مجریه می خواهد بدون هرگونه ملاحظه کاری و رودربایستی نسبت به تغییر تیم اقتصادی دولت که تا این لحظه به دلیل حاکم بودن تفکرات لیبرالی و غرب گرا و با سوء تدبیر، سوء مدیریت و عدم پیروی از سیاست های اقتصاد مقاومتی، در حل و فصل مشکلات اقتصادی ناکام بوده اند اقدام عاجل انجام دهد.
  2. مجلس شورای اسلامی به عنوان یگانه مرجع قانون گذاری در کشور؛ باید در راستای عمل به وظایف ذاتی خود و پاسخگویی به مطالبات عمومی و تقویت بعد نظارتی خود؛ با وضع قوانین و مقررات و بازخواست از مسوولین و دولت مردان؛ گام مهمی در سر و سامان دادن و حل و فصل مشکلات اقتصادی ایفا نموده و از پرداختن به مسائل حاشیه ای، جنجالی و غیر اولویت دار اجتناب نماید.
  3. از قوه ی قضائیه انتظار می رود ضمن برخورد سریع، قاطع، انقلابی و بدون اغماض و مماشات با اخلال گران و دانه درشت های اقتصادی؛ مفسدان اقتصادی را به عنوان مفسد فی الارض به اشد مجازات محکوم نماید و بدین ترتیب دست تروریست های اقتصادی را از کشور کوتاه کند.
  4. سران قوا باید با نصب العین قراردادن فرمایشات حکیمانه ی مقام معظم رهبری با وحدت کلمه و همدلی؛ یک صدا در مقابل دشمن غدار ایستادگی کنند و از سیاه نمایی و بزرگ نمایی مشکلات کشور و دامن زدن به اختلافات که موجبات سوء استفاده و خرسندی دشمنان را فراهم می کند، پرهیز کنند.
  5. مردم فهیم، مومن، انقلابی، ولایت مدار و همیشه در صحنه حاضر، با درک صحیح شرایط کنونی کشور؛ مطالبات قانونی خود را از طریق مبادی و مجاری قانونی پیگیری نمایند و بدانند هرگونه تجمع و اعتراضات غیرمتعارف و غیرقانونی که با میدان گردانی منافقین و ضدانقلاب همراه می شود؛ تنها موجب لجن پراکنی و سوءاستفاده ی دشمنان و معاندان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خواهد شد.
  6. درآستانه ی برگزاری مجمع عمومی سازمان ملل و سفر قریب الوقوع ریاست محترم جمهور به نیویورک، زمزمه هایی مبنی بر دیدار و گفتگو با رئیس جمهور سبک سر آمریکا به گوش می رسد. ما طلاب و روحانیون به دولت هشدار می دهیم که هرگونه اعتماد، نرمش و گفتگو با آمریکای مستکبر و جنایتکار که تنها به منافع خود در منطقه ی غرب آسیا و ایجاد حاشیه ی امن برای رژیم صهیونیستی می اندیشد و با عهدشکنی در برجام غیرقابل اعتماد بودن خود را بیش از پیش به اثبات رساند، نتیجه ای جز ذلت و خواری و تضعیف استقلال کشور در پی نخواهد داشت و این اقدام در حقیقت خیانت به آرمان های نظام و خون پاک شهیدان است.

انتهای پیام/

امضاء کنندگان بیانیه: 

*بسیج طلاب و امور روحانیون استان اردبیل 

*بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان علامه طباطبایی اردبیل

* بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان بنت الهدی صدر اردبیل

* بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان مرکز آزادگان نیر

* بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نورمرکز نیر

* بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نورمرکزنمین

* بسیج دانشجویی آموزشکده فنی و حرفه ای رازی اردبیل

* بسیج دانشجویی آموزشکده فنی و حرفه ای فاطمه(س) اردبیل

* بسیج دانشجویی موسسه آموزش عالی غیرانتفاعی مقدس اردبیلی

* بسیج دانشجویی موسسه آموزش عالی غیرانتفاعی نوین اردبیل

*بسیج دانشجویی دانشکده فناوری های نوین نمین

 

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد