سرویس: خلخال
کد خبر: 77421
|
11:55 - 1397/05/18
نسخه چاپی

رییس اداره ثبت احوال خلخال :

بحران کاهش جمعیت در شهرستان خلخال دور از انتظار نیست

بحران کاهش جمعیت در شهرستان خلخال دور از انتظار نیست
رییس اداره ثبت احوال خلخال گفت: در یک سال گذشته جمعیت مردم خلخالبا کاهش جمعیت ۱۰ هزار نفری مواجه شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما،سید عیسی کریم پور در جلسه کارگروه فرهنگی و اجتماعی خلخال با بیان اینکه از جمعیت خلخال نسبت به سال گذشته ۱۰ هزار نفر کاسته شده است گفت: در صورت کاهش ازدواج و موالید، بحران کاهش جمعیت در ۱۰ سال آینده دور از انتظار نباشد.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری ۴۴ مورد طلاق به ثبت رسیده است عنوان کرد: امسال در این شهرستان شاهد افزایش ۲۶ درصدی آمار طلاق نسبت به سال ۹۶ بوده ایم که خود یکی از  عوامل کاهش جمعیت در شهرستان خلخال است.

 کریم پور عدم تمایل خانواده ها به زاد و ولد را از دیگر عوامل کاهش جمعیت و رفتن جامعه به سمت سالخوردگی و سالمندی دانست.

در ادامه مراسم سرهنگ محمد نمازی فرمانده انتظامی خلخال متذکر شد:ازجمله عوامل زمینه ساز طلاق بدرفتاری جسمی و عاطفی ، اعتیاد همسران ، دخالت اطرافیان در امور زندگی زوجین ، مشکلات اقتصادی ، بیکاری ترک نفقه و فقدان مهارت زندگی در بین همسران است.

وی افزود: طی مشارکت و تلاش های مشاوران نیروی انتظامی در سال گذشته  ۱۳۵ نفر از زوجین از طلاق  صرف نظر کردند وهمچنین در چهار ماه اول سال ۹۷ نیز از تشکیل ۴۰ مورد پرونده طلاق جلوگیری شد و منجر به صلح و سازش زوجین شد.

 فرماندار خلخال از راه اندازی دبیرخانه کنترل و کاهش طلاق خبر داد و عنوان کرد:امیدواریم با تشکیل این دبیرخانه شاهد طلاق در بین زوجین نباشیم

فریدون بابایی هدف از تشکیل این دبیرخانه را ایجاد صلح و سازش در بین خانواده ها و کاهش طلاق عنوان کرد.

انتهای پیام/۳۱۳۲

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد