سرویس: استانی
کد خبر: 77431
|
16:41 - 1397/05/18
نسخه چاپی

مدیرکل امور عشایر اردبیل:

توزیع پنل های خورشیدی برق در مناطق ییلاقی اردبیل

توزیع پنل های خورشیدی برق در مناطق ییلاقی اردبیل
مدیرکل امور عشایر استان اردبیل گفت: توزیع پنل‌های خورشیدی برای تامین برق عشایر مناطق ییلاقی استان اردبیل بزودی در مناطق عشایر شهرستان‌های گرمی و بیله‌سوار انجام می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، معرفت آذری ظهر امروز در دیدار با فرماندار شهرستان بیله‌سوار اظهار داشت: برای رفع مشکل آب شرب عشایر شهرستان‌های بیله‌سوار و گرمی تانکرهای آبرسانی به عشایر این مناطق واگذار می‌شود به طوری که سه دستگاه تانکر آبرسانی برای شهرستان بیله‌سوار و دو دستگاه برای شهرستان گرمی تحویل داده خواهد شد.

وی با اشاره به ارائه خدمت مختلف به عشایر در مناطق ییلاقی و قشلاقی بیان کرد: دستگاه بولدوزر در فصل کوچ قشلاقی عشایر برای  تسطیح و مرمت راه‌های عشایری  در شهرستان گرمی استقرار می‌یابد و در مسیر کوچ عشایر نیز با خدمات‌رسانی‌های لازم تلاش می‌کنیم تا از بروز هر گونه مشکل جلوگیری کنیم.

مدیرکل امور عشایر استان اردبیل از توزیع 113 پنل خورشیدی بین عشایر استان اردبیل خبر داد و گفت: به منظور استفاده از انرژی پاک و ذخیره برق و  با هدف تامین نیاز عشایر به انرژی برق این تعداد پنل‌های خورشیدی تهیه و در بین عشایر در حال توزیع است که گامی مثبت برای ارائه خدمات بهتر به عشایر است.

آذری تصریح کرد: 30 دستگاه پنل خورشیدی در بین عشایر ییلاق  قوتورسوئی از عشایر شهرستان بیله‌سوار و  در مجموع 60 پنل خورشیدی بین عشایر شهرستان گرمی توزیع شده است که این پنل‌ها از محل اعتبارات استانی تهیه شده و به صورت رایگان در اختیار عشایر قرار می‌گیرد.

وی خواستار تشکیل شورای عشایری شهرستان و اجرایی شدن آئین نامه ساماندهی عشایر و اختصاص اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده برای اجرای پروژه‌های عشایری در شهرستان‌های گرمی و بیله‌سوار شد و افزود: انتظار می‌رود در این زمینه شاهد اقدامات و پیگیری‌های لازم از سوی مسئولان شهرستان‌ها باشیم.

مدیرکل امور عشایر استان اردبیل اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی و خواسته مقام معظم رهبری به صورت عینی و عملی در زندگی عشایر استان اردبیل نمود یافته است که باید تلاش کنیم تا با تقویت خدمات‌رسانی‌ها به این قشر در راستای توسعه تولیدات آنها و فعالیت این قشر در عرصه تولید انواع محصولات دامیف لبنی و صنایع دستی گام برداریم.

 

انتهای پیام/313/1/1

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد