سرویس: سیاسی
کد خبر: 77446
|
11:55 - 1397/05/20
نسخه چاپی

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس:

طرح سوال از رئیس جمهور درقالب ۵ محور انجام می‌شود/ چگونگی واگذاری کشت و صنعت مغان درحال تحقیق و تفحص است

طرح سوال از رئیس جمهور درقالب ۵ محور انجام می‌شود/  چگونگی واگذاری کشت و صنعت مغان درحال تحقیق و تفحص است
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: به دلیل مشکلات کشور در حوزه‌های مختلف٬ طرح سوال از رئیس جمهور درقالب ۵ محور اساسی برنامه‌ریزی شد که بزودی در مجلس شورای اسلامی ه این طرح روند قانونی خود را دنبال خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، صدیف بدری صبح امروز در نشست خبری با خبرنگاران در اردبیل با اشاره به فرارسیدن روز خبرنگار اظهار داشت: خبرنگاران باید درد جامعه را به روشنی و عیان برای مسئولان بیان کنند و مسئولان نیز باید از نقدهای سازنده رسانه ها استفاده کرده و هیچ موقع با غفلت در مقابل نقدهای سازنده جبهه‌گیری نکنند.

وی در رابطه با مشکلات کشور گفت: در موضوع مذاکرات برای برجام٬ متأسفانه دولت مردان تمامی معادلات کشور را به برجام گره زدند که این یک اشتباه استراتژیک بود چرا که بعد از روی کارآمدن ترامپ و لغو برجام٬ شاهد ایجاد مشکلات زیاد در حوزه‌های اقتصادی شدیم.

سو مدیریت به مشکلات اقتصادی کشور دامن زد

نماینده مردم شهرستان‌های اردبیل٬ نیر٬ نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی افزود: سو مدیریت نیز به مشکلات اقتصادی کشور دامن زد و شاهد ایجاد هرج و مرج در عرصه اقتصادی کشور شدیم که امیدواریم این موضوع برای دولت مردان یک تجربه شده و با اتخاذ راهکارهای مناسب بتوانیم مشکلات کشور را پشت سر بگذاریم.

بدری تصریح کرد: طرح سوال از رئیس جمهور به عنوان مسئول دولت٬ به دلیل مشکلات مختلف کشور کلید خورد و کش و قوس‌هایی نیز در رابطه با این موضوع به وجود آمد؛ نمایندگان مجلس مصمم هستند که این طرح روند قانونی خود را طی کرده و سؤال از رئیس جمهور انجام شود چرا که این یک موضوع سیاسی نبوده بلکه به خاطر منافع کشور است.

وی با اشاره به اینکه سوال از رئیس جمهور 5 محور اساسی دارد٬ بیان کرد: عدم موفقیت دولت در کنترل قاچاق کالا و ارز٬ استمرار تحریم‌های بانک های بزرگ در دوران برجام و حال٬ عدم موفقیت در کاهش آمار بیکاری٬ رکود اقتصادی شدید در بخش های مختلف و کاهش ارز در کشور٬ 5 محور اصلی سوال از رئیس جمهور را تشکیل می‌دهد.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: آمارهایی از طرف دولت برای کاهش قاچاق کالا و ارز و نیز کاهش آمار بیکاری در کشور ارائه می شود که متأسفانه این آمارها واقعیت ندارد.

بدری افزود: استیضاح وزیر کار نیز به دلیل استمرار مشکلات مختلف در حوزه این وزارت خانه بود که امیدواریم یک مدیر توانمند و جوان برای این وزارت خانه انتخاب و منافع مردم را با جدیت پیگیری کند.

وی با اشاره به نوع واگذاری کشت وصنعت مغان اردبیل گفت: تحقیق و تفحص چگونگی واگذاری کشت وصنعت مغان اردبیل به مجلس ارائه شده است که بزودی نتیجه ان را به عموم مردم و اهالی شهید پرور استان اردبیل اعلام می کنیم.

 عملکرد دولت در بخش مسکن قابل قبول نیست

نماینده مردم اردبیل در اردبیل  در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: عملکرد دولت در بخش مسکن قابل قبول نیست و  دولت در این زمینه اقدامات قابل توجهی انجام نداده است.

وی با اشاره به این که انتظار از دولت در بخش مسکن به ویژه مسکن اجتماعی حائز اهمیت است گفت: نیاز است در این زمینه دولت اهتمام ویژه‌ای داشته باشد تا دغدغه و نگرانی بسیاری از جمعیت کشور در این حوزه برطرف شود.

بدری اضافه کرد: انتظار می‌رود دولت برنامه‌ریزی منسجم و هدفمندی در بخش اقتصادی داشته باشد و مجلس نیطز با جدیت پیگیر این امر باشد تا نگرانی مردم هر جه سریع‌تر برطرف شود.

آغاز ریل گذاری راه آهن اردبیبل از سال 98

نماینده مردم اردبیل در مجلس اظهار کرد: ریل‌گذاری راه‌آهن اردبیل از اوایل سال آینده آغاز می‌شود که این امر می‌تواند شور و نشاط در بین مردم ایجاد کند.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس گفت: از فاینانس خارجی 750 میلیارد تومان اعتبار به پروژه راه‌آهن اردبیل اختصاص یافته که این اعتبار در سه یخش قسط بندی  شده و انتظار می‌رود در هفته‌های آینده پرداخت شود.

وی افزود: با پرداخت قسط نخست مردم اردبیل مطالبات پیمانکاران پروژه راه‌آهن اردبیل به طور قابل توجهی برطرف می‌شود که این امر سبب می‌شود این پروژه با انگیزه بیشتر و تسریع تسهیل بیشتر در روند پروژه ادامه یابد.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس از تسهیل عملیات پروژه پل شیشه‌ای هیر خبر داد و گفت: طبق وعده سرمایه‌گذار این پروژه پایان شهریور ماه امسال به بهره‌برداری می‌رسد که می‌تواند تحول عظیمی در بخش گردشگری ایجاد کند.

بدری بیان کرد: دو مجموعه گردشگری در سردابه و سرعین راه‌اندازی می‌شود که مطالعات این پروژه‌ها انجام شده و مجوز نیز به زودی ارائه می‌شود.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس از اختصاص اعتبارات برای ساماندهی جاده‌های مواصلاتی استان خبر داد و افزود: در این حوزه نیز از ردیف ملی اختصاص بودجه در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/313/1/1

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد