سرویس: گردشگری
کد خبر: 77462
|
15:33 - 1397/05/21
نسخه چاپی

اختصاص غرفه گردشگری به اردبیل در نمایشگاه بین المللی ترکیه

اختصاص غرفه گردشگری به اردبیل در نمایشگاه بین المللی ترکیه
معاون استانداری استان وان ترکیه از اختصاص غرفه گردشگری استان اردبیل در سومین نمایشگاه بین المللی ترکیه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما،اسحاق چنار، معاون استانداری استان وان ترکیه امروز در نشست فعالان مدیران فعال استان اردبیل با وان ترکیه در اردبیل  از اختصاص غرفه گردشگری استان اردبیل در سومین نمایشگاه بین المللی ترکیه خبر داد و تصریح کرد: این نمایشگاه که از ۵ تا ۸ مهر ماه با حضور 140 شرکت داخلی و خارجی در 50 بخش مختلف در شهر وان ترکیه برگزار خواهد شد فرصت مناسبی برای معرفی قابلیت های استان اردبیل به شمار می رود.

وی از سرمایه گذاران و فعالان بخش گردشگری و صنعت استان اردبیل برای شرکت در نمایشگاه به صورت رسمی دعوت کرد و افزود: این نمایشگاه می تواند نقطه عطف و شروع روابط تجاری و توریسمی بین استان های وان و اردبیل باشد.

معاون استانداری استان وان ترکیه گفت: از سال 2017 تعداد 500 هزار نفر به استان وان ترکیه مسافرت کرده اند که پس از برقراری ارتباط فی ما بین قطعاً این میزان افزایش خواهد یافت و گردشگران و تجار ترکیه ای نیز بیش از پیش در اردبیل حضور خواهند یافت.

چنار افزود: نمایشگاه مذکور فرصتی است برای سرمایه گذاران بخش خصوصی که محصولات خود را در زمینه صنعت و معدن و نیز قابلیت های گردشگری معرفی کنند.

وی بیان کرد: در جریان نمایشگاه گردشگری وان ترکیه طبق توافق قبلی با استاندار و شهردار اردبیل قرار است دو شهر وان و اردبیل به عنوان خواهر خوانده معرفی شوند.

معاون استانداری استان وان ترکیه ظرفیت ها و قابلیت های استان اردبیل را مطلوب ارزیابی کرد و اظهار داشت: پتانسیل های گردشگری و توریسم اردبیل زمینه مناسبی برای آغاز همکاری های دو جانبه این دو شهر تلقی می شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه استانداری وان خواستار ایجاد کنسول گری ترکیه در اتاق بازرگانی استان اردبیل است افزود: با احداث این کنسول گری زمینه همکاری های تجاری و صنعتی فراهم خواهد شد.

با حضور مقامات استانداری شهر وان ترکیه تفاهم نامه همکاری توسعه  گردشگری به امضا رسید .

انتهای پیام/313/1/2

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد