سرویس: اقتصادی
کد خبر: 77475
|
13:56 - 1397/05/22
نسخه چاپی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل:

14 میلیون دلار صادرات چمدانی در اردبیل انجام شد

14 میلیون دلار صادرات چمدانی در اردبیل انجام شد
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: در چهار ماهه نخست امسال ما شاهد 14 میلیون دلار صادرات چمدانی از استان اردبیل بودیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، سید حامد عاملی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران از افزایش صادرات چمدانی در استان اردبیل از ابتدای سال تاکنون خبر داد و افزود: در چهار ماهه نخست امسال ما شاهد 14 میلیون دلار صادرات چمدانی از استان بودیم در حالی که این میزان در مدت مشابه سال گذشته 8 میلیون دلار بوده است.

وی اظهار داشت: افزایش صادرات چمدانی از مهمترین برنامه‌ها در استان برای توسعه صادرات به شمار می‌رود که باید تلاش کنیم تا این صادرات از استان توسعه و گسترش یافته و کالاهایی که در آن سوی مرزها تقاضا برای آن وجود دارد از این طریق و با برپایی بازارچه‌های مرزی زمینه برای صادرات آنها فراهم شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل افزایش صادرات چمدانی را برای توسعه اقتصادی منطقه و به ویژه کشاورزان در استان موثر و مفید دانست و تصریح کرد: انتظار می‌رود مسئولان در این حوزه حمایت‌های لازم و اساسی را از توسعه صادرات چمدانی داشته باشند و در این زمینه شرایط را تسهیل کنند تا بتوانیم از ثمرات این امر در استان بهره‌مند شویم.

عاملی با تاکید بر جلوگیری از خروج کالاهای یارانه‌دار از استان بیان کرد: با توجه به نیاز بازار داخلی به برخی کالاها دولت برای آنها یارانه در نظر می‌گیرد که خروج این کالاها از طریق اتباع کشورهای خارجی سبب می‌شود تا نابسامانی در وضعیت بازار ایجاد شده و تنظیم بازار به هم بخورد بنابراین باید از خروج چنین کالاهایی از استان جلوگیری کنیم.

انتهای پیام/313/1/2

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد