سرویس: اقتصادی
کد خبر: 77479
|
15:00 - 1397/05/22
نسخه چاپی

مشاور استاندار اردبیل؛

اشتغال باعث ایجاد روحیه نشاط و سرزندگی در جامعه می شود

اشتغال باعث ایجاد روحیه نشاط و سرزندگی در جامعه می شود
مشاور استاندار اردبیل در امور اقتصادی گفت: افزایش تولید و بهره وری در انواع محصولات کشاورزی موجب ایجاد اشتغال می شود، مفهوم ایجاد اشتغال صرف سرمایه گذاری برای راه اندازی یک واحد تولیدی در بخش کشاورزی نیست .

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، عباس کریمی افزود: اهمیت ایجاد اشتغال در جنگ اقتصادی که دشمنان به راه انداخته اند بیش از پیش احساس می شود و ایجاد اشتغال باعث افزایش تولید و بهبود وضعیت اقتصادی جامعه می شود و به گسترش صادرات کمک می کند و باعث ایجاد ارز آوری می شود و در نهایت جلوی بسیاری از بزه کاری ها و کارهای خلاف را می گیرد و اشتغال باعث ایجاد روحیه نشاط و سرزندگی در جامعه می شود.

وی افزود:تنها راه غلبه بر دشمن در ایجاد جنگ اقتصادی انسجام و اتحاد و یکپارچگی مسئولین و دست اندرکاران تولید است همه باید برای ایجاد اشتغال و تولید و صادرات هماهنگ و منسجم عمل کنیم و تمامی کاستی ها و نارسایی ها را شناسایی کرده و با رفع موانع تولید و اشتغال جامعه را به سوی خودکفایی و تولید و صادرات و ارزآوری پیش ببریم.

مشاور استاندار اردبیل در امور اقتصادی تاکید کرد: با همکاری مردم و مسئولین است که می توان از این بحران اقتصادی خارج شد و به اقتصاد پایدار دست یافت.

کریمی گفت: سازمان جهاد کشاورزی با اجرای سیاست های مناسب اصلاح الگوی کشت و ساماندهی واحدهای تولیدی و گسترش صنایع تبدیلی و تکمیلی و جایگزینی محصولات با ارزش اقتصادی بالا و درآمد زایی مناسب توانسته است قدم های موثر و مفیدی در راستای افزایش تولید و در نهایت افزایش اشتغال بردارد.

وی بیان کرد: نوع کشت و محصول در مناطق مختلف استان می بایست با توجه به عرض جغرافیایی، میزان نزولات آسمانی، مجموع ضریب گرمایی سالیانه و نوع خاک و شرایط پستی و بلندی زمین و ... تعریف شود و دانش کاشت و داشت و برداشت مناسبت ترین محصولات به زارعین آموزش داده شود.

کریمی افزود: سیاست تغییر الگوی کشت می بایست به صورت تخصصی و علمی به کشاورزان آموزش داده شود و محققان با حضور مستمر خود در مزارع و شناسایی نیازهای تحقیقاتی هر منطقه طرح های تحقیقاتی خود را به ثمر برسانند، مناسب ترین ارقام با عملکرد هکتاری بالا و مقاوم به آفات و امراض را به زارعین توصیه نمایند.

انتهای پیام/313/1/2

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد