سرویس: اقتصادی
کد خبر: 77543
|
15:17 - 1397/05/25
نسخه چاپی

تشکیل پرونده تخلف احتکار کالا به ارزش بیش از 4 میلیارد ریال در اردبیل

تشکیل پرونده تخلف احتکار کالا به ارزش بیش از 4 میلیارد ریال در اردبیل
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل از تشکیل پرونده تخلف احتکار کالا به ارزش بالغ بر 4 میلیارد ریال در استان اردبیل خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، سید حامد عاملی از اجرای تشدید مبارزه با احتکار و عدم اعلام موجودی کالا و اعمال نظارت جدی بر اصناف و اماکن گوناگون خبر داد و افزود: طی یک هفته گذشته 4 فقره پرونده تخلف در زمینه احتکار با استناد به ماده 60 قانون نظام صنفی توسط بازرسان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل تشکیل و جهت صدور رای به تعزیرات حکومتی استان اردبیل ارسال گردیده است.

وی افزود: طی چند روز گذشته چندین انبار احتکار از جمله ۵۰ دستگاه لوازم خانگی، بیش از ۲۰ تن برنج،۴۰ تن شکر،۱۰ تن روغن شناسایی و پلمپ و ارزش ریالی پرونده های احتکاری 4 میلیارد و 461 میلیون و 660 هزار ریال ارزیابی شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: این روزها ما به طور جدی پیگیر مسئله احتکار هستیم و در این راستا با همکاری سایر دستگاه ها از جمله تعزیرات و اماکن کارگروهی تشکیل داده ایم.

عاملی گفت: تمامی اصناف و تولید کنندگان موظف هستند موجودی انبار خود را به سازمان اطلاع دهند و در صورت عدم اطلاع مشمول احتکار خواهند بود.

وی بیان کرد: در طول چند ماه گذشته نیز بازرسان ما با نظارت مستقیم بر بازار بیش از ۸۰۰ پرونده احتکار تشکیل داده اند و همچنین از ابتدای امسال نیز بیش از ۲ هزار پرونده در این زمینه تشکیل شده است.

عاملی ادامه داد: احتکار به عنوان جرم و اخلال در اقتصاد کشور تلقی می شود و ما پس از تشکیل پرونده و ارجاع آن به سازمان تعزیرات با حضور قاضی پرونده موضوع بررسی و بر اساس نظر قاضی حکم صادر می شود.

وی گفت: البته خود مردم هم در این راستا نقش دارند و نباید اجازه دهند افراد سودجو در نظم بازار اخلال ایجاد کنند و مردم هر گونه شکایت در این زمینه را به سامانه ۱۲۴ اطلاع دهند.

انتهای پیام/313/1/2

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد