سرویس: سیاسی
کد خبر: 77549
|
15:25 - 1397/05/26
نسخه چاپی

امام جمعه اردبیل :

قدرت موشکی ایران عامل بازدارنده در برابر دشمنان است/ دلیل داریم که مذاکره آمریکا با ما صوری است

 قدرت موشکی ایران عامل بازدارنده در برابر دشمنان است/  دلیل داریم که مذاکره آمریکا با ما صوری است
امام جمعه اردبیل گفت: ما دلیل داریم که مذاکره آمریکا با ما صوری است، ترامپ در حال حاضر در حال اجرای طرح جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکاست. این طرح 15 محور دارد و در بخشی از این طرح آمده است بعد از خروج از برجام دولت آمریکا باید شعار مذاکره با ایران را طرح کند زیرا ایرانی ها دیگر با آمریکا مذاکره نخواهند کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما،سید حسن عاملی، در خطبه های نماز جمعه این هفته اردبیل با اشاره به فرمایشات این هفته مقام معظم رهبری، اظهار کرد: فرمایشات مقام معظم رهبری روشن‌‌ترین و برهانی‌ترین بیان در بی فائده بودن مذاکره با آمریکا در شرایط فعلی است.

وی افزود: از فرمایش ایشان معلوم شد حرمت مذاکره با آمریکا صرفا ناشی از تفکر آرمانی یا ناشی از امور اعتقادی نیست بلکه بی فائده بودن مذاکره، سوء نیت آمریکا و عدم ضمانت برای اجرایی شدن تعهدات آمریکا می‌باشد.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل، تصریح کرد: آمریکایی‌ها می‌گویند با تغییر رفتار ایران تحریم‌ها برداشته می‌شود و مراد آنها از رفتاری که باید تغییر کند سه موضوع تغییر رفتار موشکی، تغییر رفتار در حوزه هسته‌ای و تغییر رفتار در عرصه نفوذ منطقه‌ای است.

وی با تاکید بر اینکه قدرت موشکی ایران، تنها عامل بازدارنده در برابر دشمنان است، ادامه داد: بدون موشک، ایران درخطرناک‌ترین منطقه و در برابر ناپاک‌ترین دشمن بازدارندگی ندارد، کدام ایرانی است که راضی شود ایران تنها بازدارنده خود را از دست بدهد؟ در غائله بوسنی که سلاح خود را تحویل دادند هشت هزار نفر کشته شدند.

 امام جمعه اردبیل دومین خواسته دشمن تغییر رفتار در حوزه هسته ای است، باتوجه به اینکه آژانس انرژی هسته ای یازده بار رسما اعلام کرده است که ایران در صدد ساخت سلاح هسته ای نیست پس مراد آنها از برچیده شدن فعالیت صلح آمیز هسته‌ای است.

 وی اظهار‌کرد: در صد سال آینده با پایان یافتن انرژی فسیلی منبع انرژی دنیا منحصر در سوخت هسته‌ای خواهد بود و اگر ما الان تکان نخوریم آن زمان برده آمریکا خواهیم شد. آیا یک ایرانی راضی به بردگی ایران در دست یک ابر قدرت اهریمنی است؟ از طرفی در حال حاضر هم درحوزه طبابت و تولید انرژی ما به تکنولوژی هسته‌ای صلح آمیز نیاز مبرم داریم.

وی سومین درخواست دشمن را تغییر رفتار در عرصه نفوذ منطقه‌ای دانست و گفت: نفوذ دست ما نیست، این جاذبه ناشی از عظمت انقلاب اسلامی ظلم ستیزی انقلاب و ظلم بی حد و حصر آمریکا و اذناب آمریکا در منطقه است در انتخابات اخیر عراق نیروهای موالی ایران سرکار آمدند آیا این دست ایران است؟ ما در سوریه از امنیت خودمان دفاع کردیم داعش گفت دشمن اصلی ما ایران و سر مار در ایران است.

 امام جمعه اردبیل، افزود: حزب الله و حماس و حوثی‌ها را نیز ظلم آمریکا اسرائیل و عربستان درست کرده است در این خصوص باید خودتان را محاکمه کنید.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل، ادامه داد: از کسانی که خیال می‌کنند مذاکره در شرایط فعلی نجات بخش است باید سوال کرد اگر شما با فردی معامله کنید و او شما را مغبون کند و به وعده خود خلف نماید آیا باز با او معامله می‌کنید؟ آیا سرنوشت یک کشور از معامله جزئی شما کمتر است؟

وی اظهار کرد: اگر فردی نوشدارو داشته باشد و فرزند شما مسموم و در حال مرگ باشد و او از دادن نوشدارو امتناع کند و فرزند شما مظلومانه بمیرد آیا دست در دست او می گذارید؟ آیا به او اعتماد می کنید؟ آمریکا در حال حاضر تحریم دارویی را با شدت دنبال می‌کند آیا او در کنار پیشنهاد مذاکره نمی‌توانست برای اثبات حسن نیت خود حداقل تحریم دارویی را متوقف کند؟

امام جمعه اردبیل با بیان اینکه چه تضمینی دارید که آمریکا در مذاکره به تعهدات خود عمل خواهد کرد، تصریح کرد:در دنیا تضمینی بالاتر از شورای امنیت سازمان ملل وجود ندارد ایران در مذاکرات برجام به آمریکا اعتماد نداشت و لذا برای ایجاد تضمین، برجام را به شورای امنیت برد قطعنامه 2231 بر تقویت و تسهیل توسعه روابط تجاری و اقتصادی عادی با ایران به عنوان بخشی اساسی از برجام تاکید می‌کند و از همه دولت ها می‌خواهد که آن را اجرا کرده و دسترسی ایران به تجارت، تکنولوژی، تامین مالی و انرژی را تضمین نمایند و از اقداماتی که برجام را تضعیف می‌کند بپرهیزند. به همین جهت خروج آمریکا از برجام و اعمال مجدد تحریم‌ها نقض اساسی تعهدات حقوقی این کشور بر اساس منشور سازمان ملل متحد است و مستوجب مسوولیت بین المللی می‌باشد.

وی با طرح این سوال که شما از کجا می‌دانید مذاکره پیشنهادی آمریکا مذاکره جدی است، گفت: ما دلیل داریم که مذاکره آنها مذاکره صوری است. آمریکایی‌ها می‌دانند که ایران با آمریکا مذاکره نمی‌کند. ترامپ در حال حاضر در حال اجرای طرح جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکاست. این طرح 15 محور دارد. در بخشی از این طرح آمده است بعد از خروج از برجام دولت آمریکا باید شعار مذاکره با ایران را طرح کند زیرا ایرانی ها دیگر با آمریکا مذاکره نخواهند کرد و لذا این امکان به آمریکا داده خواهد شد که از این سناریو به عنوان دلیل سوء نیت ایران برای دنبال کردن برنامه ساخت بمب اتم استفاده کند.بنابر طرح جان بولتون مراد آنها از مذاکره مذاکره صوری است.

امام جمعه اردبیل در ادامه خطبه‌ها بر حسن استفاده از ایام باقیمانده  دهه اول ذیحجه تاکید کرد و گفت: روزه روز هشتم و نهم، احیاء شب نهم و شب عید،  دعا در روز عرفه ، ذبح قربانی در روز دهم و همت به حضور در نماز روز عید قربان در این روزها مورد تاکید است.

وی در ادامه با تاکید بر تسریع در پرداخت وجه گندم‌کاران، افزود: بسیاری از کشاورزان استان ما کشاورز جزء هستند و برای تنظیم زندگی خود به پول گندم تحویلی چشم دوخته اند.

انتهای پیام/313/1/3

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد