سرویس: خلخال
کد خبر: 77654
|
14:09 - 1397/06/01
نسخه چاپی

شهردار خلخال؛

مشکل پسماند شهری خلخال به زودی حل می شود

مشکل پسماند شهری خلخال به زودی حل می شود
شهردار خلخال گفت: با تعاملاتی که باشرکت ذی صلاح انجام شده است مشکل پسماند شهری این شهرستان به زودی حل خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، فاطمه جوادی صبح امروز در جلسه تعیین و تکلیف زباله های شهری خلخال اظهار داشت: مدیریت پسماند دغدغه اغلب شهرداری ها است و شهرستان خلخال نیز با این معضل سال های سال است دست و پنجه نرم می کند.

وی افزود: از سال 88 شهرداری خلخال در حال مکان یابی مناسب جهت دفن بهداشتی پسماند است که با وجود واگذاری زمین از سوی منابع طبیعی متاسفانه با رفتارهای سلیقه ای که صورت گرفته تملک زمین مورد نظر صورت نگرفت.

شهردار خلخال افزود: با بررسی های انجام گرفته و کارکارشناسی که صورت گرفت تصمیم برآن شد تا مکان فعلی دفع پسماند ساماندهی و با احداث لندفیل های بهداشتی توسط شرکت تعاونی مهندسین طرح و عمران بهساز سبلان و دفن بهداشتی زباله مخاطرات زیست محیطی به حداقل برسد.

جوادی ادامه داد: با توجه به هزینه و زمان بر بودن روش هایی از جمله زباله سوز با استفاده از توان جوانان خوشفکر و تحصیل کرده در این زمینه توانستیم با شرکت تعاونی مهندسین طرح و عمران بهساز سبلان در زمینه دفن بهداشتی پسماند شهرستان خلخال توافق و تعامل کنیم.

وی اظهار امیدواری کرد: بعد از سال ها به زودی شاهد ساماندهی و دفن بهداشتی زباله در شهرستان خلخال باشیم و با عملیاتی شدن این پروژه خطرات ناشی از دفن زباله به حداقل برسد و نگرانی شهروندان خلخالی از این بابت برطرف گردد.

جوادی گفت: شهرداری خلخال تمام تلاش شبانه روزی خود را انجام می دهد تا در حد توان محیط شهری مناسب و درشان مردم با فرهنگ خلخال را ایجاد کند.

مدیر اجرایی شرکت تعاونی مهندسین طرح و عمران بهساز سبلان نیز در این جلسه گفت: این شرکت توانسته است با اتکا به نیروهای جوان و فارغ التحصیلان رشته های مرتبط با مدیریت پسماند وارد کار اجرایی مدیریت پسماند شده و با برنامه ریزی و کار علمی تهدید زباله را به فرصتی مناسب جهت حفظ محیط زیست و ایجاد اشتغال و درآمد پایدار تبدیل کند.

حامد صادق خواستار اعتماد مدیران اجرایی استان اردبیل به نیروهای جوان شد و گفت: در حال حاضر با توجه به وضعیت اشتغال در جامعه نیاز است مدیران استانی به جوانان و فارغ التحصیلانی که با انگیزه فراوان و دانش روز می خواهند کارهای عملیاتی را انجام دهند اعتماد کرده و مشوق آنها باشند.

وی اظهار امیدواری کرد: با مدیریت مناسب پسماند شهرستان خلخال و احداث لندفیل های اصولی و بهداشتی شاهد حل معضل زباله به دست جوانان تحصیل کرده باشیم.

انتهای پیام/313/1/2

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد