سرویس: فرهنگ و هنر
کد خبر: 77681
|
10:16 - 1397/06/04
نسخه چاپی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل:

«تابستانه کتاب» کور سوی امیدی برای کتابفروشان است

«تابستانه کتاب» کور سوی امیدی برای کتابفروشان است
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل معتقد است که «تابستانه کتاب» کور سوی امیدی برای کتابفروشان است.

ناصر اسحاقی در گفتگو باسبلان‌ما، با اشاره به ضرورت و اهمیت اجرای طرح «تابستانه کتاب» اظهار کرد: با توجه به این که در استان اردبیل میزان استقبال از این طرح بسیار چشمگیر است، انتظار داریم هم سهمیه یارانه کتابفروشی های فعال در این طرح افزایش یابد و هم تمهیداتی اندیشیده شود تا بر تعداد کتابفروشی های فعال استان در این طرح افزوده شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل ادامه داد: طرح های حمایتی از کتابفروشان اعم از «عیدانه کتاب»، «پائیزه کتاب» و «تابستانه کتاب» جزء طرح ها نوپا محسوب می شوند که معتقدم به تدریج و در طولانی مدت در میام مخاطبان نهادینه می شوند و به مراتب بر تعداد مخاطبانش و همچنین فروش کتاب افزوده می شود.

اسحاقی عنوان کرد: طرح «تابستانه کتاب» باعث ایجاد انگیزه در کتابفروشان می شود و به عبارت دیگر، کورسوی امیدی برای آن ها به شمار می آید.

وی توضیح داد: اگر طرح های حمایتی از کتابفروشان آن طور که برنامه ریزی شده است، در آینده توسعه یابند و به فرهنگ تبدیل شوند و همچنین مردم به صورت فصلی نیازهای خود را از این طریق تأمین کنند، می توان با صراحت گفت که به این واسطه در آینده کتابفروشی ها به نقطه اتکای خوبی خواهند رسید.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل با بیان این که پیشنهاد من به کتابفروشان استانی این است که در طرح «تابستانه کتاب» شرکت کنند، تصریح کرد: بسیار شایسته است که متولیان در اجرای این طرح با ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها تعامل داشته باشند چرا که در این صورت بهتر می توانند کتابفروشان فعال، با سابقه کاری درخشان و دارای مجوز را شناسایی کنند؛ بدون تردید در این صورت معایب طرح برطرف می شوند.

 

انتهای پیام/313/1/3

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد