سرویس: مذهبی
کد خبر: 77743
|
10:18 - 1397/06/07
نسخه چاپی

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل:

واقعه غدیرخم نظام سیاسی اسلام را تا آخر دنیا تامین کرد/ ساخت مسجد از اولویت های مهم پیامبر اکرم (ص)/ مردم در ساخت مراکز علمی، فرهنگی و مساجد متکی به دولت نباشند

واقعه غدیرخم نظام سیاسی اسلام را تا آخر دنیا تامین کرد/ ساخت مسجد از اولویت های مهم پیامبر اکرم (ص)/ مردم در ساخت مراکز علمی، فرهنگی و مساجد متکی به دولت نباشند
نماینده ولی فقیه دراستان وامام جمعه اردبیل گفت: در واقعه غدیرخم حضرت رسول اکرم (ص) با انتخاب جانشین و ولی خود نظام سیاسی اسلام را تا آخر دنیا تامین کرد.

آیت الله سید حسن عاملی در حاشیه مراسم افتتاح مسجد امام رضا (ع) محله امام رضا (ع) اردبیل در گفتگو با خبرنگار  پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما،اظهارداشت: امروز با افتتاح فاز اول مسجد محله امام رضا (ع) اردبیل عید غدیر خم را در کنار مردم اهالی این محله جشن گرفته ایم و این یک افتخار بزرگی است که اهالی یک محله با همت و تلاش خود توانسته‎اند مسجدی به این عظمت را بنا و به اتمام برسانند.

وی با اشاره به اینکه ساخت مسجد از اولویت های مهم پیامبر اکرم (ص) بود، تصریح کرد: مردم نباید در امر توسعه و ساخت بناهای فرهنگی، علمی و مساجد متکی به دولت باشند و باید خود جوش وارد چنین  کارهای بزرگ و مهم جامعه شوند چراکه این کارها  از ذخایر معنوی آخرت است .

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل خاطر نشان کرد: امروز اهالی این منطقه با ساخت و بنای این مسجد با خدای خود معامله کرده اند، یک معامله امدادی و عام المنفعه که در دنیا و آخرت این حرکت بزرگ و معنوی اهالی محله امام رضا (ع) اردبیل برای تک تک این تلاشگران جهادی و فرهنگی ثبت خواهد شد.

وی با گله مندی از برخی مسئولان فرهنگی استان اردبیل مبنی براینکه چرا در آستانه عید بزرگ غدیر خم هیچ شور و نشاطی در فضای عمومی شهر اعم از آذین بندی و چراغانی شهر دیده نمی شود، تاکید کرد: این روز تاریخی غدیر خم بزرگترین عید مسلمانان و جهان تشیع اسلام است و استان اردبیل هم مهد تشیع، بنابراین انتظار از مسئولان استانی برای پرداختن به این امر حائز اهمیت است.

 آیت الله عاملی گفت : زیر ساخت های معنوی و فرهنگی استان اردبیل از گذشته تامین بوده واین یک نعمت بزرگ برای استان اردبیلاست، چرا که مردم اردبیل در امر فعالیت های مذهبی و فرهنگی و ساخت بناهای فرهنگی، علمی و مساجد همت و تلاش مضاعفی نسبت به سایر استان ها دارند. 

 

انتهای پیام/313/1/1

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد