سرویس: اقتصادی
کد خبر: 77864
|
10:13 - 1397/06/14
نسخه چاپی

به چند دلیل مزایده کشت و صنعت مغان غیر قابل قبول است؟

 به چند دلیل مزایده کشت و صنعت مغان غیر قابل قبول است؟
در حالی که اعتراض ها به مزایده سوال برانگیز بزرگترین بنگاه اقتصادی خاورمیانه در اردبیل همچنان ادامه دارد و مردم خواستار شفاف سازی در این خصوص هستند نمایندگان استان اردبیل نیز به چند دلیل این مزایده را غیر قابل قبول دانستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما،در هفته های اخیر که اعتراض ها به نحوه واگذاری بزرگترین بنگاه کشاوزی خاورمیانه در اردبیل بالا گرفت،شفاف سازی و ابطال این واگذاری سوال برانگیز مطرح شد و طبق شنیده ها از آخرین تصمیمات درباره واگذاری شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان حتی دادستانی اردبیل نیز به عنوان مدعی‌العموم به دور از جنجال‌ها و حواشی سیاسی و رسانه‌ای به این موضوع ورود کرده و آن را به شکل جدی بررسی می کند.

نماینده مردم اردبیل: نحوه واگذاری شرکت کشت و صنعت مغان قابل قبول نیست

در عین حال طبق شنیدها استاندار اردبیل نیز در حال رایزنی برای ابطال این معامله سوال برانگیز بزرگترین بنگاه کشاورزی خاورمیانه است، رضا کریمی نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین نیز  با غیر قابل قبول بودن نحوه واگذاری کشت و صنعت مغان به بخش خصوصی تصریح کرد: نحوه واگذاری شرکت کشت و صنعت مغان به بخش خصوصی قابل قبول نبوده و اهلیت سرمایه‌گذار تأیید نشده و با قیمت غیرکارشناسی بوده است.

 این نماینده مردم استان اردبیل  اظهار داشت: قبل از واگذاری شرکت کشت و صنعت مغان با هیئت رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در سازمان خصوصی حاضر شده و درخواست کردیم که واگذاری‌ها در چارچوب قانون برای تشکل‌های استانی از جمله سازمان نظام مهندسی کشاورزی باشد که دارای 6 هزار نفر فارغ‌التحصیل کشاورزی بوده و می‌توانند این مجموعه را مدیریت کنند.

کریمی اضافه کرد: در کنار پیشنهاد واگذاری  کشت و صنعت  مغان به سازمان سازمان نظام مهندسی کشاورزی تأکید به واگذاری برای دیگر شرکت‌های تعاونی استان اردبیل نیز مطرح بود.

وی گفت: نحوه واگذاری شرکت کشت و صنعت مغان به بخش خصوصی قابل قبول نیست چراکه این واگذاری با قیمت غیرکارشناسی بود و اهلیت سرمایه‌گذار تأیید نشده است.

نماینده مردم اردبیل ادامه داد : بعد از واگذاری سریعا بحث تحقیق و تفحص را برای بررسی نحوه واگذاری مطرح کردیم.

نماینده مردم پارس آباد: از رییس جمهوری می‌خواهم که مزایده کشت و صنعت مغان را ابطال کند

پیش تر نماینده مردم پارس آباد نیز  نسبت به عواقب ناشی از اعتراضات مردمی از معامله کشت و صنعت مغان هشدار داده و در نطق میان دستور گفت: از رییس جمهوری می‌خواهم که این مزایده را ابطال کنند؛ همچنین از نهادهای ناظر می‌خواهم به این مزایده ورود کرده و آن را ابطال کنند.

 به گفته شکور پور حسین، این نماینده طی نشستی که با ریاست سازمان خصوصی‌سازی کشور داشته است، نارضایتی و اعتراضات مردم را به ایشان انتقال داد اما پاسخ ایشان به این موضوع نگران‌کننده و غیرقابل هضم بود. ایشان با انداختن توپ در زمین مجلس شورای اسلامی گفتند که قانون به من اجازه داده من آن را به قیمت حتی یک ریال هم به فروش برسانم. گویا در حوزه ماموریت خویش میان دوغ و نوشاب فرقی تفاوتی قائل نیستند.

 نماینده مردم پارس آباد تصریح کرد: : آنها کشت و صنعت مغان را که سرمایه اصلی آن خاک تجزیه شده استخوان‌های نیاکان ماست را با یک واحد صنعتی آهن قراضه‌ای که با پول و سرمایه دولت به وجود آمده اشتباه گرفتند. به عواقب این موضوع واقف نیستند. مردم در این خصوص به من مراجعه می‌کنند و این مزایده را نوعی بازگشت به دوران فئودالی و ارباب و رعیتی عنوان می‌کنند.

مزایده سئوال برانگیز و مبهم شرکت کشت و صنعت مغان در روز دوم مرداد ماه جاری با رقم ناچیز متری 2800 تومان! و تخفیف یکهراز میلیاردی نسبت به مزایده 2 سال پیش موجی از نگرانی و اعتراض مردم،کارشناسان و فعالان اجتماعی در شبکه های اجتماعی و رسانه های گروهی را در پی داشت و هم اکنون این اعتراضات ادامه دارد.

انتهای پیام/313/1/3

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد