سرویس: اجتماعی
کد خبر: 77960
|
11:54 - 1397/06/19
نسخه چاپی

با هدف رفع مشکل کمبود آب شرب روستاییان؛

ساخت 12 مجتمع آبرسانی روستایی در استان اردبیل

ساخت 12 مجتمع آبرسانی روستایی در استان اردبیل
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: برای رفع مشکل کمبود آب شرب روستاییان و پیشگیری از بحران و تنش آبی، 12 مجتمع آبرسانی روستایی در این استان ساخته می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما،بهروز ندایی امروز در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه بیشتر روستاهای استان اردبیل با کمبود آب مواجه است، اظهار داشت: برای رفع این مشکل و تامین آب روستانشینان احداث مجتمع های آبرسانی و بهینه سازی مصرف در اولویت قرار گرفته است.

وی افزود: برای تامین آب مورد نیاز روستاهای استان اردبیل و با هدف پیشگیری از بحران و تنش آبی 12 مجتمع آبرسانی روستایی احداث می شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل تصریح کرد: با تکمیل 6 مجتمع آبرسانی روستایی در استان اردبیل آب آشامیدنی مطمئن برای 320 هزار نفر از روستاییان استان اردبیل تامین خواهد شد که برای ساخت و تکمیل این مجتمع های آبرسانی  300 میلیارد تومان اعتبار  هزینه می شود.

 وی تصریح کرد: اعتبار صرف شده برای ساخت این شش مجتمع آبرسانی روستایی در استان اردبیل 50 درصد از محل منابع وزارت نیرو و 50 درصد دیگر نیز  توسط استانداری اردبیل تامین خواهد شد.

ندایی اضافه کرد: طرح های مختلفی در ارتباط با رفع دو مشکل اساسی استان  اردبیل یکی کمبود آب آشامیدنی و دیگری کمبود آب کشاورزی در حال اجرا است.

وی خاطر نشان کرد: احداث تصفیه خانه های مدرن، برنامه ریزی برای تغییر الگوی کشت، اصلاح شبکه و لوله های داخل شهر توسط شرکت آب و فاضلاب و انتقال آب از چشمه گور گور، سد شهریار ، رودخانه ارس و قزل اوزن، راهکارهایی است که می تواند در رفع مشکل کمبود آب شرب و اب کشاورزی  استان اردبیل موثر واقع شود. 

انتهای پیام/313/1/3

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد