سرویس: استانی
کد خبر: 77984
|
12:15 - 1397/06/20
نسخه چاپی

در سفر به استانبول مطرح شد؛

پیشنهاد اقتصادی استاندار اردبیل به فعالان اقتصادی و اجتماعی ایرانی ساکن در ترکیه

 پیشنهاد اقتصادی استاندار اردبیل  به فعالان اقتصادی و اجتماعی ایرانی ساکن در ترکیه
استاندار اردبیل گفت: زمینه‎های سرمایه‌گذاری ایرانیان ساکن ترکیه در این استان فراهم بوده و مجموعه مدیریت این استان آماده هرگونه همکاری و حمایت از سرمایه‌گذاران است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما،اکبر بهنام جو در جمع گروهی از فعالان اقتصادی و اجتماعی ایرانی ساکن در ترکیه اظهار داشت: استان اردبیل آمادگی دارد ضمن پیشنهاد بسته های سرمایه گذاری به فعالان اقتصادی، نسبت به حمایت کامل و مشارکت در ایجاد مجموعه های گردشگری اقدام کند.

وی با اشاره به ظرفیت های سرمایه گذاری استان  اردبیل برای ایرانیان ساکن در ترکیه اضافه کرد: وجود جاذبه های طبیعی گردشگری، تنوع آب و هوایی و آبگرم های معدنی متعدد از جمله ظرفیت های موجود در راستای توسعه صنعت توریسم در اردبیل است.

 به گزارش سایت استانداری اردبیل، استاندار اردبیل بخش های کشاورزی و معدن را از دیگر قابلیت های موجود برای سرمایه گذاری در استان دانست و تصریح کرد: تولید حدود پنج میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در استان اردبیل، این امکان را فراهم کرده تا کارآفرینان بتوانند نسبت به احداث صنایع تبدیلی و تکمیلی اقدام کنند.

وی با بیان این نکته که سه پهنه از ۲۰ پهنه شناخته شده معدنی ایران در محدوده جغرافیایی استان اردبیل واقع شده است، تاکید کرد: سه شرکت بزرگ معدنی خاورمیانه نسبت به سرمایه گذاری در صنایع بالادستی معدنی در حوزه مطالعات و اکتشاف اقدام کرده اند که در هر سه پهنه به نقاط امید بخش قطعی رسیده ایم.

بهنام جو در این خصوص یادآور شد که زمینه برای ورود سرمایه گذاران در صنایع پایین دستی و جانبی معدنی در این استان کاملا فراهم است.

در این جلسه تعدادی از فعالان اقتصادی ایرانی ساکن در ترکیه با تشریح توانمندی ها و فعالیت ها؛ آمادگی خود را جهت مشارکت در طرح های گردشگری، تورگردانی، تولیدی، کشاورزی، عمرانی و معدنی استان اردبیل اعلام کردند.

انتهای پیام/3131/1/3

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد