کد خبر: 78112
|
18:04 - 1397/06/27
نسخه چاپی

مدیرکل بهزیستی اردبیل:

طرح ملی مهرانه در آستانه بازگشایی مدارس اجرایی می شود

طرح ملی مهرانه در آستانه بازگشایی مدارس اجرایی می شود
مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: طرح «مهرانه اجتماعی» در آستانه بازگشایی مدارس برای حمایت از تحصیل دانش‌آموزان و کودکان بازمانده از تحصیل در اردبیل اجرا شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، بهزاد ستاری ظهر امروز در جریان اجرای طرح مهرانه اجتماعی در اردبیل اظهار داشت: همزمان با فرا رسیدن آغاز سال تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس و در راستای اهداف و سیاست‌های سازمان به همت اداره کل بهزیستی و مرکز حمایتی و آموزشی کودک و خانواده، حمایت از تحصیل دانش‌آموزان و کودکان بازمانده از تحصیل با اجرای طرح مهرانه و اهدای مایحتاج آموزشی عملیاتی شد.

وی با بیان اینکه امسال تعداد 273 نفر کودک خیابانی و کار و خانواده‌ های آنان تحت حمایت بهزیستی قرار دارند و از خدمات متعدد تخصصی برای توانمندسازی کودک و خانواده برخوردار هستند، تصریح کرد: از جمله برنامه‌های مورد نظر در حوزه امور اجتماعی کاهش و کنترل آسیب‌های اجتماعی و در کنار آنها توجه به مشکلات کودکان بازمانده از تحصیل است.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: کمک به توانمندسازی کودکان خیابانی و خانواده‌های آنها از جمله اهداف اصلی و برنامه‌های محوری در تشکیلات سازمان است که با این اقدام در کنار حفظ عزت و آبروی افراد، سلامت اجتماعی نیز ارتقا می‌یابد.

ستاری با اشاره به فعالیت مرکز آموزشی و حمایتی از کودک و خانواده در سطح شهر اردبیل بیان کرد: کودکان خیابانی و خانواده‌های آنان می‌توانند با مراجعه به این مرکز از خدمات تخصصی رایگان مشاوره‌ای و روانشناسی، مددکاری، آموزشی و همیاری این مرکز برخوردار باشند.

وی افزود: ارتباط و تعامل مطلوب با سازمان، مداخلات به موقع و اثربخش، انجام مشاوره‌های تخصصی و علمی، مددکاری حرفه‌ای و آگاهسازی افراد جامعه از خطرات و پیامدهای آسیب‌های اجتماعی از جمله برنامه‌های اولویت‌دار در سازمان است که برای تحقق آن همت و مشارکت جمعی نیاز است.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل اظهار کرد: امیدواریم با مشارکت جمعی و مساعدت مردم و خیرین هیچ کودکی به خاطر فقر اقتصادی و فرهنگی از آموزش و تحصیل که از حقوق اولیه یک فرد است باز نماند و زمینه برای ارائه خدمات مطلوب اجتماعی برای این کودکان فراهم شود.

 

انتهای پیام/313/1/1

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد