سرویس: سیاسی
کد خبر: 78153
|
20:40 - 1397/06/31
نسخه چاپی

همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس انجام شد؛

برگزاری جلسه شورای اداری استان در محل نمایشگاه رزمی فرهنگی دفاع مقدس اردبیل

برگزاری جلسه شورای اداری استان در محل نمایشگاه رزمی فرهنگی دفاع مقدس اردبیل
همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس جلسه شورای اداری استانداری اردبیل پس از مراسم افتتاحیه نمایشگاه رزمی فرهنگی دفاع مقدس عصر امروز در حسینیه نمایشگاه رزمی فرهنگی دفاع مقدس اردبیل برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، این جلسه که با حضور معاون رئیس جمهور، استانداری اردبیل و سایر مسئولان، فرماندهان نظامی و انتظامی و سپاه و بسیج انجام شد معاون رئیس جمهور با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد وخاطره شهدای جنگ تحمیلی اظهار کرد: امروز اقتدار و امنیت پایدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را مدیون رشادت ها و جان فشانی های سرداران دلیر و شهید و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس هستیم.

سید ابوالفضل رضوی با اشاره به اینکه حرکت‌های کور و بی هدف دشمنان نشان‌دهنده اقتدار و عظمت نظام مقدس جمهوری اسلامی است، تصریح کرد: به فضل و یاری خداوند متعال و با تلاش خستگی ناپذیر رزمندگان اسلام و با صبر و بردباری ملت غیور و ولایت مدار ایران اسلامی از این بحران کنونی و جنگ روانی دشمن نیز با سربلندی عبور خواهیم کرد.

وی با اشاره به حادثه تروریستی امروز اهواز گفت: بعد از 40 سال دشمنان اسلام توانستند در اهواز خودنمایی کنند و این حادثه کوچک شدن دشمن و بزرگی ایران اسلامی را بیش از پیش به همگان نمایان ساخت.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور تصریح کرد: انقلاب ما حاصل چند باور است و تازمانی که این باورها استمرار دارند انقلاب اسلامی استمرار خواهد داشت و یقینا این باورها از مردم سلب نخواهد شد.

رضوی با اشاره به این باور ها گفت: یکی از این باورها خداباوری مردم ایران و اعتقاد به قیامت است و دیگر باور ملت ولایت‌مداری است یعنی در واقع مردم اعتقاد دارند که نمی‌توان پراکنده حرکت کرد و باید زیر بیرق یک علمدار بود و این عملدار نماینده ولی فقیه است.

وی عنوان کرد: در راستای رونق‌بخشی به فضای کسب و کار کشور کلیه واحدهای اشتغال‌زایی روستاییان به مدت پنج سال، مناطق محروم ۱۰ سال و شرکت‌های دانش‌بنیان به مدت ۱۵ سال از پرداخت مالیات معاف خواهند بود.

مسئولان باید با تبیین اهداف شهدا راه و منش آنان را سرمشق و الگوی خود قرار دهند

استاندار اردبیل در جلسه شورای اداری که بمناسبت هفته دفاع مقدس برگزار شد بااعلام اینکه امروز نیازمند این هستیم که روحیه دفاع مقدس و مبارزه با ظلم و فساد در بین مردم و مسئولین همچنان پابرجا بماند اظهار کرد: برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی در واقع گرامیداشت یاد و خاطره هشت سال دفاع شرافتمندانه رزمندگان مخلص ایران است که در مقابل استکبارهای جهانی از خاک وطن دفاع جانانه‌ای داشتند.

وی بیان کرد: رشادت‌ها و از خود گذشتگی رزمندگان ایرانی از زمان جنگ تحمیلی تا کنون زبانزد عام و خاص است و امروز نیز برای حل معضلات اقتصادی نیازمند چنین ایثاری  از سوی مردم و مسئولان هستیم.

بهنام‌جو تصریح کرد: مدیران استانی نباید از دفاع مقدس و ارزش‌های آن فاصله بگیرند، بلکه از خودگذشتگی و دلاورمردی‌های رزمندگان را در رفع مشکل مردم باید الگوی خود قرار دهند.

وی تصریح کرد: اگر مدیران بخواهند کار مردم را از امروز به فردا موکول کنند یقینا از برنامه‌ای که هدف اصلی شهدا بود فاصله گرفته‌اند.

استاندار اردبیل گفت: تمام تلاش دولت‌مردان بر این است که با وحدت و همدلی از این موقعیت اقتصادی سربلند بیرون آیند و یقینا مردم در این میان نقش بسزایی دارند.

400 کلاس درس در سال تحصیلی 97 به سیستم آموزشی استان اضافه شده است

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل نیز در جلسه شورای اداری استان اردبیل که در نمایشگاه فرهنگی رزمی مرصاد برگزار شد، اظهار داشت: آموزش و پرورش استان اردبیل با همکاری خانواده‌ها و نقش‌آفرینی معلمان و کارکنان این اداره آمادگی کامل برای آغاز سال‌تحصیلی جدید را در نواحی و مناطق مختلف استان دارد.

وی با اشاره به اینکه 400 کلاس در به سیستم اموزشی استان اردبیل در مدارس اضافه شده است تصریح کرد: فردا، اول مهر، زنگ مهر و مقاوت همزمان با سراسر کشور با حضور ۲۴۴هزار دانش‌آموز و نوآموز در ۳۳۹۵ واحد آموزشی با بیش از ۱۲هزار کلاس درس به صدا درمی‌آید و این دانش‌آموزان از سفره مهر و محبت بیش از ۱۹هزار معلم در اقصی نقاط استان بهره‌مند خواهند شد‌.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل تصریح کرد: اقدامات و عملیات آمادگی تحت عنوان پروژه مهر الهام گرفته از سند بنیادی آموزش و پرورش از خرداد ماه سال جاری شروع شده که در همین راستا اقدامات بسیاری را در سطح استان شاهد بودیم.

وی تصریح کرد: ۲۱۲ پروژه احداث فضای آموزشی، پرورشی و ورزشی با هزینه ۲۳میلیارد تومان در سطح استان به بهره‌برداری رسید و ۶۰۰واحد آموزشی نیز بهسازی شد.

ناصری درتشریح فعالیت ‌های آموزش و پرورش استان گفت: حدود ۷۰میلیارد ریال صرف خرید تجهیزات ورزشی، بهداشتی و آموزشی برای مدارس استان و مبالغی نیز به عنوان سرانه به حساب مدارس استان واریز شد.

 

انتهای پیام/3131/1/1

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد