سرویس: استانی
کد خبر: 78170
|
14:53 - 1397/07/01
نسخه چاپی

مدیر کل میراث فرهنگی استان اردبیل؛

مرمت 2 سرای بازار تاریخی اردبیل در آینده نزدیک آغاز می شود

مرمت 2 سرای بازار تاریخی اردبیل در آینده نزدیک آغاز می شود
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: مرمت دو سرای امام جمعه و حاجی یوسف بازار تاریخی اردبیل در آینده نزدیک آغاز می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، نادر فلاحی ظهر یکشنبه در خصوص آخرین وضعیت پروژه های مرمت بازار تاریخی اردبیل اظهار داشت: در دو سرای ذکر شده نقشه مرمت و احیا توسط اداره کل در دست تدوین است.

وی افزود: کلیات نقشه مرمت آماده سازی شده و به زودی با اتمام جزئیات آن، با مشارکت سایر دستگاه ها عملیات مرمت و احیا آغاز می شود.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل تاکید کرد: در وضعیت فعلی نیز مرمت سرای وکیل در دست اجرا است و به همراه ساماندهی تاسیسات و محوطه سازی و  مرمت رواق ها و مغازه های مجموعه اعتباری بالغ بر 800 میلیون تومان هزینه شده است.

فلاحی تاکید کرد:  همچنین مرمت چهار دهانه از مجموعه راسته اونچی میدان با اعتبار 100 میلیون تومان، مرمت یک دهانه از راسته زرگران و مرمت راسته چاقوسازان و باززنده سازی آن در سال گذشته انجام شده است.

وی گفت: بازار تاریخی اردبیل یکی از آثار شاخص معماری و فرهنگی شهر اردبیل است که عملیات مرمت و احیای بخش های مختلف آن به صورت مستمر در طول سال انجام می شود.

انتهای پیام/313/1/2

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد