کد خبر: 78235
|
13:14 - 1397/07/04
نسخه چاپی

در پی کشف فسیل در شهرستان کوثر اردبیل صورت گرفت؛

انتقال فسیل 20 میلیون ساله عاج فیل به موزه تاریخ طبیعی اردبیل

 انتقال فسیل 20 میلیون ساله عاج فیل به موزه تاریخ طبیعی اردبیل
مدیر کل محیط زیست اردبیل گفت : فسیل عاج فیل کشف شده که مربوط به ۲۰میلیون سال پیش است بعد از شناسنانه دار شدن در موزه تاریخ طبیعی استان اردبیل نگهداری و به معرض عموم درخواهد آمد.

محمدخداپرست در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، در خصوص فسیل عاج فیل کشف شده در اردبیل گفت : این دو فسیل کشف شده مربوط به دوره زمین شناسی میوسن بوده که توسط دیرینه شناس جوان اردبیلی از پروژه راه آهن میانه _اردبیل واقع در شهرستان کوثر کشف شده است.


وی گفت : برای مطالعات تکمیلی و بررسی کامل این نمونه فسیل ها با دانشگاه زنجان قراردادی بسته شده که بعد از مطالعات و بررسی های کامل با همراه شناسنامه در محل موزه تاریخ طبیعی اردبیل به معرض عموم درخواهد آمد .


در ادامه جعفرزاده دیرینه شناس اردبیلی که این دونمونه عاج فیل را کشف کرده گفت : نمونه های فسیلی در طی چهار ده روز ، خاکبرداری ،فیکس کردن ، جداسازی از لایه های دیواره ترانشه بارعایت اصول حفاری استخراج شده است .

وی بااشاره به اینکه یک سال ونیم قبل هم مجموعه فسیلی ازاین منطقه کشف کرده است، اظهار داشت: علاوه بر این فسیل ها ، فسیل های دندان استخوان فک استخوان ،کف پا خلنواده زرافه ،اسب سانان گاوسانان نیز استخراج کشف شده است .

 

انتهای پیام/313/1/10ش

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد