سرویس: اقتصادی
کد خبر: 78306
|
22:01 - 1397/07/08
نسخه چاپی

اولین اپلیکیشن های صنعتی بومی در اردبیل رونمایی شد

اولین اپلیکیشن های صنعتی بومی در اردبیل رونمایی شد
اولین اپلکیشن های بومی با عنوان های کالای ایرانی و سنبل ویزه تولیدات داخلی و صنعتی استان اردبیل با حضور فرماندهان سپاه و بسیج، مسئولان استانی در اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل رونمایی شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، اولین اپلکیشن های بومی با عنوان های کالای ایرانی و سنبل ویزه تولیدات داخلی و صنعتی  و کشاورزان استان اردبیل با حضور فرماندهان سپاه و بسیج، مسئولان استانی در اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل  عصر امروز رونمایی شد.

این دو اپلیکیشن برای اولین به دستان دو جوان بسیج مهندسین اردبیلی طراحی و تولید شده است.

بهروز رزمی در مراسم رونمایی از دو اپلیکیشن صنعتی و تولیدی که در سالن جلسات اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: دو گروه جهادی 30 نفره که همگی از متخصصین استانی هستند پس از چند ماه تحقیق و پزوهش در 910 واحد تولیدی و صنعتی استان و عارضه یابی با همت سازمان بسیج مهندسین سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل به تولید این دو اپلیکیشن دست زدند.

 

وی با اشاره به اینکه یکی از نقایصی که در حوزه فن‌آوری ارتباطات با آن مواجه هستیم، مترادف دانستن شرح وظایف و مسؤولیت‌های مجموعه ارتباطات و فناوری با مخابرات است، افزود: در شرایطی که با ایجاد ساختارهای جدید دستورالعمل و فعالیت‌های مختلفی برای این دو مجموعه درنظر گرفته شده است.


رزمی با بیان اینکه برخی از صاحب‌نظران دیدگاه مشترکی در خصوص عدم متولی بودن اداره‌کل ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات در ایجاد اشتغال مستقیم دارند و بر این اعتقاد هستند که ایجاد اشتغال توسط این مجموعه به صورت انجام فعالیت‌های زیرساختی و فراهم آوردن شرایط اولیه مورد نیاز برای راه‌اندازی کسب و کارهای مختلف است، تصریح کرد: برای مثال چنانچه خدمات اینترنتی در روستاها و بخش‌های مختلف کشور گسترانده می‌شود، فعالیت‌های حاصل از این بستر به صورت غیرمستقیم مولد کار خواهد بود.


 مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل با بیان اینکه با وجود این تعابیر، در استان اردبیل علاوه بر اینکه در فراهم آوردن زیرساخت‌های فن‌آوری ارتباطات با هدف ایجاد اشتغال گام‌های ارزنده‌ای برداشته شده بلکه در کارآفرینی به صورت مستقیم نیز ورودی جدی و همه‌جانبه‌ای را شاهد هستیم به طوری که از این استان به عنوان یکی از استان‌های معین شمال کشور در ایجاد اشتغال در حوزه فن‌آوری اطلاعات نام برده می‌شود.


رزمی یادآور شد: تنها هدف ما در حوزه ارتباطات ایجاد کارآفرینی نبوده بلکه هر اقدامی که منجر به بالابردن توانایی جوانان برای کسب ثروت بیشتر و اشتغال مناسب با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین ارتباطی باشد، مد نظر خواهد بود.


وی با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر توسط جوانان اردبیلی بالغ بر 80 اپلیکیشن تولید شده است، گفت: این میزان به مراتب بالاتر از آمار اعلام شده بوده و تنها اپلیکیشن‌هایی که قادر به رصد کردن آن بودیم، در این گزارش اعلام شده است.


مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل اظهار داشت: طبق پایشی که در حوزه صنعت و معدن انجام یافت، با هدف پیوند فناوری اطلاعات و ارتباطات با این حوزه، برنامه‌های پیشنهادی مناسبی ارائه شد و در این راستا اولین اپلیکیشن صنعتی استان با نام «کالای ایرانی» با رصد کالاهای صنعتی استان و اپلیکیشن «سنبل» با هدف توجه به رونق فروش محصولات کشاورزی طراحی و عرضه شد.

 

 

 

 

انتهای پیام/313/1/1

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد