سرویس: اجتماعی
کد خبر: 78445
|
16:00 - 1397/07/16
نسخه چاپی

استاندار اردبیل خبرداد؛

حمایت از ایجاد واحدهای صنعتی گیاهان دارویی در اردبیل

حمایت از ایجاد واحدهای صنعتی گیاهان دارویی در اردبیل
استاندار اردبیل گفت: برای ایجاد واحد صنعتی گیاهان دارویی در استان توسط جهاد دانشگاهی حمایت و مساعدت لازم را انجام خواهیم داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، اکبر بهنام‌جو ظهر امروز در بازدید از جهاددانشگاهی استان اردبیل اظهار داشت: با توجه به اینکه جهاد دانشگاهی نهادی علمی به شمار می‌رود انتظار می‌رود تا این نهاد در راستای غنی‌سازی فراورده‌های فناورانه خود رفته و در این حوزه محصولاتی تولید کند که مورد نیاز کشور است.

وی با اشاره به خدمات علمی، درمانی، آموزشی و فرهنگی جهاد دانشگاهی بیان کرد: خدمات جهاد دانشگاهی به مردم در این حوزه‌ها مطلوب و مناسب بوده که انتظار می‌رود چنین خدمات و فعالیت‌هایی در سطح استان توسعه و گسترش یابد.

استاندار اردبیل مرکز درمانی ناباروری جهاد دانشگاهی را مجموعه‌ای موفق با تجهیزات پزشکی مناسب و نیروی متخصص دانست و گفت:‌ توسعه این مرکز باید مورد توجه مسئولان در این حوزه قرار گیرد چرا که این امر می‌تواند در کنار خدمات‌رسانی‌های مناسب‌تر زمینه‌ساز توسعه گردشگری سلامت در استان شود.

بهنام‌جو راه‌‌اندازی شعبه مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی استان در شهرستان بیله‌سوار را ضروری دانست و تصریح کرد: با توجه به ورود اتباع آذری از گمرک بیله‌سوار برای بهره‌مندی از خدمات درمانی این مرکز راه‌اندازی شعبه آن در بیله‌سوار می‌تواند زمینه‌ساز درمان اتباع جمهوری آذربایجان در بیله‌سوار شود.

وی توسعه فعالیت‌های فناورانه را نیازمند حمایت دانست و افزود:‌ وجود ظرفیت‌هایی چون آب‌های گرم معدنی در استان می‌تواند در صورت توجه به این حوزه توسعه استان را به دنبال داشته باشد که باید در این راستا فناوران استان به ویژه فناوران جهاد دانشگاهی تحقیقات اساسی در راستای استفاده بهینه از این ظرفیت داشته باشند.

استاندار اردبیل با اشاره به فعالیت مرکز رشد فناوری گیاهان دارویی جهاددانشگاهی اردبیل اظهار کرد:‌ برای ایجاد واحد صنعتی گیاهان دارویی در استان توسط جهاد دانشگاهی همکاری و مساعدت لازم را انجام خواهیم داد.

 

انتهای پیام/313/1/1

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد