کد خبر: 78463
|
17:35 - 1397/07/17
نسخه چاپی

رئیس پلیس راه اردبیل:

فرهنگ رانندگی در روستاها ارتقاء می یابد

 فرهنگ رانندگی در روستاها ارتقاء می یابد
رئیس پلیس راه استان اردبیل گفت: فرهنگ‌سازی در زمینه ترافیک شهری و جاده‌ای از اولویت‌های پلیس است و در این زمینه برای کاهش تصادفات در جاده‌های فرعی و روستایی از دهیاران محله کمک می‌گیریم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، سرهنگ حجت فتاحی در همایش کشوری راهوران محله (دهیاران) در سالن جلسات فرمانداری اردبیل اظهار کرد: بر اساس برنامه‌‌ریزی‌های صورت گرفته برای کاهش تصادفات در جاده‌های فرعی و روستایی بیش از قبل از دهیاران محله استفاده کنیم و چون باتوجه به ارزانی و رعایت نکردن نکات ساده ایمنی، درصد بالایی از فوتی‌های تصادفات را موتورسواران تشکیل می‌دهند، دهیاران می‌توانند در این زمینه کمک بسزایی داشته باشند.

وی با بیان اینکه فرهنگ‌سازی در زمینه ترافیک شهری و جاده‌ای از اولویت‌های پلیس است، تصریح کرد: در این زمینه رسانه‌های استان نقش بیشتری را می‌توانند داشته باشند و توصیه می‌کنم در صدا و سیما و دیگر رسانه‌ها که بازخورد چشمگیری در جامعه دارند بیشتر به این مسئله مهم بپردازند.

رئیس پلیس راه استان اردبیل در خصوص نقش عوامل انسانی در تصادفات گفت: همه انسان‌ها در تلاش ایجاد آرامش کامل و خوبی برای خود و خانواده‌شان هستند و سلامتی و ایمنی از دلایل اصلی این آرامش است که با رعایت نکات ایمنی نظیر سرعت مناسب و گذاشتن کلاه ایمنی توسط موتورسواران در شهر و جاده‌، این مهم تضمین بیشتری می‌یابد.

فتاحی اظهار کرد: قرار است با کمک دهیاران که نماینده پلیس در منطقه هستند، ساماندهی تردد وسایل کشاورزی در ساعت خاص تعیین شده که با اسکورت پلیس‌راه همراه خواهند بود تعامل بیشتری با روستاییان داشته باشیم تا در مسیر رفت و آمد مشکلی به وجود نیاید.

 

انتهای پیام/313/1/1

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد