سرویس: استانی
کد خبر: 78505
|
16:24 - 1397/07/22
نسخه چاپی

معاون استاندار اردبیل:

نظارت ها در حوزه سلامت باید دقیق انجام شود

نظارت ها در حوزه سلامت باید دقیق انجام شود
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل گفت: برای برخورداری از زنجیره سالم غذایی نیازمند تشدید نظارت‌ها و توجه مضاعف به تولید صنایع هستیم و حوزه سلامت محل مماشات و سهل‌انگاری نیست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، علی نواداد پیش از ظهر امروز در مراسم بزرگداشت روز جهانی غذا که در سالن جلسات معاونت غذا و داروی استان اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مهمترین مسائلی که در توجه به آن غفلت می‌شود، نعمت سلامتی بوده که با هیچ چیز دیگری قابل معاوضه نبوده و هر گونه سهل‌انگاری در خصوص از دست دادن این گوهر ارزشمند که کیفیت زندگی ما در وهله اول در گرو آن است، جای تعجب خواهد داشت.

وی افزود: در شرایطی که در دهه‌های گذشته مهمترین درگیری بهداشتی مقابله با بیماری‌های واگیرداری همچون سل، حصبه و بیماری‌های مشابه بود، در سال‌های اخیر جامعه هزینه‌های زیادی را در مقابله با بیماری‌های غیرواگیرداری همچون سرطان، فشار خون، دیابت و امراض مشابه متحمل می‌شود که قسمت عمده آن به دلیل عدم برخورداری از سبک زندگی صحیح و اصولی اتفاق می‌افتد.
رئیس کارگروه سلامت و امنیت غذای استان اردبیل یادآور شد: در شرایط کنونی قسمت عمده بیماری‌هایی که با آن دست و پنجه نرم می‌کنیم به دلیل عدم برخورداری از سبک زندگی و تغذیه‌ای مناسب بوده که آسیب‌های جبران‌ناپذیری را به بدنه جامعه وارد کرده و باعث خلل در روند زندگی صحیح و مناسب بسیاری از افراد می‌شود.


نواداد ادامه داد: فرهنگ تغذیه سالم ابتدا باید توسط خانواده‌ها نهادینه شود و در ادامه نهادهای اجتماعی و آموزشی به مانند مدارس و دانشگاه‌ها نقش تأثیرگذار خود را به منظور برخورداری از فرهنگ صحیح تغذیه‌ای ایفا کنند.


وی بیان کرد: مرحله کنترل و نظارت تولید انواع مواد غذایی از اهمیت بسزایی برخوردار بوده که می‌بایست توسط نهادهای نظارتی  در کارخانجات تولید صنایع غذایی و برداشت محصولات کشاورزی مدنظر قرار گیرد تا بهداشت و سلامتی مردم در مخاطره قرار نگیرد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل برضرورت توجه به عدم استفاده از مواد آلاینده دارای فلزات سنگین در آبیاری و تولیدات کشاورزی تأکید کرد و گفت: برای برخورداری از زنجیره سالم غذایی نیازمند تشدید نظارت‌ها و توجه مضاعف به حوزه سلامت تغذیه‌ای هستیم و هرگونه سهل‌انگاری به هیچ عنوان قابل قبول نخواهد بود.

 

انتهای پیام/313/1/1

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد