سرویس: دانش و فناوری
کد خبر: 78597
|
09:03 - 1397/08/01
نسخه چاپی

نماینده مردم اردبیل :

446 روستای اردبیل از خدمات اینترنت همراه بهره مند می شوند

446 روستای  اردبیل از خدمات اینترنت همراه بهره مند می شوند
نماینده مردم اردبیل گفت: ۴۴۶ روستا در سطح استان اردبیل از خدمات رومینگ ،همراه اول و ایرانسل بهرمند خواهند شد.

رضا کریمی با اشاره به رفع برخی مشکلات اینترنت روستاهای استان اردبیل و برگزاری جلسه شورای هماهنگی مدیران ICT استان به خبرنگار  پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، گفت:  ۴۴۶ روستا در سطح استان اردبیل از خدمات رومینگ ،همراه اول و ایرانسل بهرمند خواهند شد.

بهرمندی 140 روستای اردبیل تاز اینترنت پرسرعت
وی افزود: شهرستان اردبیل از ۱۵۱ روستای دارای سکنه که ۴۱ روستا تا اخر سال ۹۴ دارای اینترنت پرسرعت بود که این تعداد روستا تا مهر ماه سالجاری به ۱۱۴ روستا رسیده و تا آخر سال ۹۷، ۲۶ روستا هم به ۱۱۴ روستا اضافه خواهد شد.
نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین اظهار داشت: برقراری پوشش تلفن همراه برای روستاهای کنسولکندی ،ینگجه ملامحمدحسن گلی، انیللو، خانقاه، بیله درق، شبلو، کوهساره، نوران، صومعه ارتقاء شبکه تلفن همراه اول به  نسل ۴ ودر روستاهای شام اسبی،  آقاباقر، گیلانده، آراللو بزرگ، خیارک ،طالب قشلاقی بخش مرکزی شهرستان اردبیل بهبود و  اینترنت منطقه گردشگری سردابه ارتقاء می یابد.

24 روستای سرعین از اینترنت پرسرعت بهرمند شده اند


وی تصریح کرد:سرعین از ۲۷ روستای دارای سکنه  ۱۹ روستا در سال ۹۴ دارای اینترنت پرسرعت بود که تا مهرماه سالجاری به ۲۴ روستا رسیده است.

کریمی با بیان اینکه سایت WLL روستای بنمار سرعین هم به اینترنت 3G و 4G ارتقاء می یابد یاد آور شد:پنج روستا از روستاهای سرعین از محل فاز ۲ طرح uso یاخدمات عمومی اجباری ارتباطات و فن آوری اطلاعات توسط دولت ارتقاء خواهد یافت.
 
88 روستای نمین دارای پوشش همراه اول
نماینده مردم اردبیل تاکید کرد: از ۹۱ روستا دارای سکنه در شهرستان نمین  ۸۸ روستا دارای پوشش همراه اول است.

وی با اشاه بیان اینکه شبکه تلفن همراه روستای دولت آباد نمین هم  تا آخر سال ۹۷ ارتقاءخواهد یافت ادامه داد:17 روستا نمین  در سال ۹۴ دارای اینترنت پرسرعت بود که پوشش اینترنتی در مهر ماه ۹۷ به ۷۴ روستا رسیده است و اینترنت پر سرعت از محل فاز ۲ طرح uso یا خدمات عمومی اجباری ارتباطات و فناوری اطلاعات توسط دولت  برای ۸ روستای دیگر تا آخر سال ۹۷ در دستور کار اداره کل ارتباطات و فن آوری اطلاعات قرار دارد.

 79 روستای نیر دارای زیر پوشش همراه اول است


کریمی افزود:شهرستان نیر از ۹۹ روستا دارای سکنه ۷۹ روستا دارای پوشش تلفن همراه است و خدمات اینترنت در روستاهای ایرنجی و کلاش بزرگ هم تا سال ۹۷ در دستور کار است.


رضا کریمی در پایان با بیان اینکه شبکه تلفن همراه شهر کورائیم هم به پوشش نسل 3G و 4G ارتقاء خواهد یافت گفت: این بخش نیز از ۳ روستا دارای اینترنت پرسرعت در سال ۹۴ به ۳۵ روستا دارای پوشش اینترنتی تا مهر ماه سالجاری می باشد و ۴۴ روستا هم از محل فاز ۲ طرح uso یا خدمات عمومی اجباری ارتباطات و فن آوری اطلاعات که توسط دولت  تا آخر امسال انجام خواهد یافت.
 

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد