کد خبر: 78625
|
08:24 - 1397/08/03
نسخه چاپی

گزارش فیلم مستند خبری سبلان ما؛

یک روستا یک خانه

یک روستا یک خانه
امتداد این جاده خاکی به روستایی منتهی می شود که تنها یک خانه با یک خانواده سه نفره را در خود جای داده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، انتهای این جاده خاکی 15 کیلومتری پس از گذر از چند روستای دهستان صلوات مشگین شهر، به روستای جامانده از قافله امکاناتِ"پشت کوه" می رسد.

روستایی که سه عضو یک خانواده تنها ساکنان باقیمانده آن هستند و آرزویشان آبادی دوباره روستا با برخورداری از آب، برق و گاز و جاده است. 

اما این روزها به ثمر نشستن تلاش پنج ماهه قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل، آرزوهای اهالی روستای "پشت کوه" را رنگین تر کرده است؛ مادر خانواده که از خوشحالی سر از پا نمی شناسد جاده تازه احداث شده به دست سپاه را سر آغاز آبادانی روستایشان می داند و امیدوارانه چشم به روزی دوخته است که  با آمدن برق، گاز و آب روستایشان جان تازه بگیرد، درد فراق تمام شود و همه خانواده و فامیل دوباره در کنار هم در روستا زندگی کنند. 

 قرارگاه پیشرفت و آبادنی سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل در راستای محرومیت زدایی و برای پایان دادن به رنج 50ساله، جاده کشی به روستای تک خانواری "پشت کوه" مشگین شهر را به مسافت 9 کیلومتر  اجرا و در عرض پنج ماه به اتمام رساند.

تنها ساکنین روستای پشت کوه مشگین شهر حالا به امید فردای بهتر در این روستا بدون داشتن امتیاز های اولیه آب، برق و گاز زندگی خود را با دامداری و کشاورزی می گذرانند.

 

 

 

 

گزارش: مهدی همتی

تصویربرداران : فرزاد بلندی - مهدی همتی

تدوین : مهدی همتی

 

انتهای پیام/ ح

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد