کد خبر: 78735
|
15:14 - 1397/08/09
نسخه چاپی

مدیر کل بهزیستی استان:

طرح شهر دوستدار سالمند در خلخال اجرا می شود

طرح شهر دوستدار سالمند در خلخال اجرا می شود
مدیر کل بهزیستی استان در نشست بررسی وضعیت بهزیستی خلخال به اجرای طرح ماد با عنوان طرح مشارکت اجتماعی دانش‌آموزان در مدارس مدارس این شهرستان اشاره کرد و گفت: بزودی طرح شهر دوستدار سالمند نیز در پارک بازنشستگان خلخال اجرایی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، بهزاد ستاری مدیر کل بهزیستی استان ظهر امروز در جلسه بررسی مشکلات بهزیستی شهرستان خلخال گفت: با تلاش و همت مسؤولان شهرستان خلخال در بحث طلاق در 6 ماهه نخست سال 1397 نسبت به زمان مشابه در سال گذشته کاهش 44 درصدی تحقق یافته است.

وی خلخال را یکی از شهرستان‌های پیشتاز در برنامه پیشگیری از تنبلی چشم و اختلالات بینایی برشمرد و گفت: این پویش در مراکز مهد کودک تحت پوشش بهزیستی و آموزش و پرورش به 100 درصد تحقق یافته و در استان نیز این میزان 96 درصد بوده است.
مدیر کل بهزیستی استان به ایجاد صندوق‌های تأمین مالی خرد در روستاها باهمکاری بانک‌های عامل با نظارت بهزیستی اردبیل در مرکز استان و شهرستان‌ها اشاره کرد و ادامه داد :در شهرستان خلخال 34 گروه خودیار با حضور 510 نفر تشکیل شده است.
وی از پذیرش 7000 پرونده جدید مددجویی در استان خبر داد و اضافه کرد: در کنار این برنامه ها در شهرستان خلخال نیز 323 نفر پذیرش و 216 نفر در سیستم مرکز ثبت نام شده اند که روند پرداخت مزایای مددجویی آنها در حال انجام است.

 ستاری در ادامه سخنان خود به اجرای طرح ماد با عنوان طرح مشارکت اجتماعی دانش‌آموزان در مدارس با هدف شناسایی آسیب‌های موجود در مدارس اشاره کرد و گفت: طرح حمایت از روستا مهدها و تغذیه آنان از اولویت‌های بهزیستی بوده که وعده غذای گرم در روستا مهدها با هدف جلوگیری از سوء تعذیه در روستاهای استان انجام می‌شود.
وی در خصوص حمایت از کودکان خیابانی گفت: کودکان خیابانی در خلخال 15 نفر برآرود شده و بهزیستی استان اردبیل تاکنون در سال 1397  بیش از 273 کودک خیابانی با اعتبار بالغ بر 470 میلیون تومان ساماندهی کرده است.
مدیر کل بهزیستی استان اردبیل از حمایت سالمندان در شهرستان خلخال و طرح‌های پیش رو برای این قشر از جامعه خبر داد و تصریح کرد: طرح شهر دوستدار سالمند با هدف حمایت از سالمندان و ایجاد محیط فرهنگی با نشاط در پارک بازنشستگان خلخال اجرایی می‌شود.

انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد