سرویس: مشکین
کد خبر: 78763
|
11:48 - 1397/08/12
نسخه چاپی

سرپرست میراث فرهنگی شهرستان مشکین شهر خبر داد؛

کشف آثار تمدن پیش از تاریخ در مشکین شهر

 کشف آثار تمدن پیش از تاریخ در  مشکین شهر
سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مشکین شهر از کشف آثار و نشانه های تمدن به جامانده از انسان دوران پیش از تاریخ در این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما،ایمانعلی ایمانی صبح امروز در بازدید سنگ نگاره های مشکین اظهار داشت: به غیر از نقوش صخره ای یا سنگ نگاره های دو روستا در بخش مرادلو در 10 مکان جدید نیز آثاری کشف شده است.

وی اضافه کرد: گستردگی و فراوانی سنگ نگاره ها  و تنوع حکاکی منطقه مشکین شهر یکی از نمونه های کم نظیر در نقوش صخره ای ایران و جهان است.

به گفته سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مشکین شهر به ضرورت تداوم مطالعات نقوش صخره ای اشاره کرد و بیان داشت: نقش های کشف شده از انسان های در حالت شکار با کمان، سواره در حال رفتارهای موزون و جادوگرانه است.

ایمانی ادامه داد: استل های بز کوهی، نقش های لنگر کشی میادین شکار گوزن به صورت های فردی و جمعی، تیراندازی و صحنه های جنگ نشانگر سکونت انسان در پیش از تاریخ بخش دیگری از نقش و نگارها است.

وی سنگ نگاره های منطقه مشکین شهر را که دارای نقش مایه های متنوع انسانی، حیوانی و نمادین هستند، فرصت مغتنمی در جهت افزایش بهره وری های هنری و توسعه گردشگری شهرستان و استان عنوان کرد.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد