سرویس: اردبیل
کد خبر: 78770
|
16:11 - 1397/08/12
نسخه چاپی

در نشست بصیرتی استکبارستیزی مطرح شد:

هرگونه رابطه ی سیطره آمیز استکبار بر مسلمین مردود است

هرگونه رابطه ی سیطره آمیز استکبار بر مسلمین مردود است
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه بسیج دانشجویی استان در جمع دانشجویان به تبیین ماجرای 13 آبان پرداخت و گفت: هرگونه رابطه ی سیطره آمیزی که موجب تسلط استکبار بر مسلمین شود مردود است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، ظهر امروز نشست بصیرتی با موضوع استکبارستیزی با حضور جمعی از دانشجویان و با سخنرانی حجت الاسلام عزیزاله عابدی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه بسیج دانشجویی استان در دانشکده علوم پایه دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه بسیج دانشجویی استان در ابتدای سخنان خود به تبیین واقعه 13 آبان پرداخت و گفت: عمل دانشجویان خط امام در رصد و تسخیر لانه جاسوسی انقدر مهم و حیاتی بود که امام خمینی(ع) از ان بعنوان انقلاب دوم نام بردند چونکه این اقدام تاثیر به سزایی در تثبیت انقلاب داشت.

وی در ادامه سخنان خود به تشریح سه رخداد تاریخی که در 13 ابان در برهه های مختلف در کشور ایجاد شده بود پرداخت و گفت:در ماجرای 13 آبان سال 43 امام خمینی(ره) در اعتراض به کاپیتالاسیون به ترکیه تبعید شد.

عابدی با بیان اینکه 13 ابان سال 57 سیزدهم آبان 1357 و در روزهای اوج‌گیری انقلاب اسلامی دهها نفر از دانش‌آموزان که برای انجام تظاهرات در محوطه دانشگاه تهران تجمع کرده بودند، هدف تیراندازی مأموران حکومت قرار گرفته و به شهادت رسیدند.

وی با بیان اینکه حادثه 13 آبان 1357 بعد از حادثه 17 شهریور آن سال، دومین خونریزی عمده دولت شریف امامی بود به وقایع 13 ابان سال 58 اشاره کرد و گفت: در روز 13 آبان 1358، دانشجویان مسلمان پیرو خط امام، لانه ی جاسوسی آمریکا را در تهران تسخیر کردند و جاسوسان آمریکایی را به گروگان گرفتند. بدین ترتیب، مبارزه ی ضد آمریکایی مردم ایران، ابعاد جدیدتری پیدا کرد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه بسیج دانشجویی استان در ادامه به تبیین واقعه 13 آبان سال 58 پرداخت و گفت: در هنگام تسخیر سفارت، آمریکایی‌ها به سرعت مشغول نابود کردن بسیاری از اسناد دخالت‌ها و تجاوزارت و غارت‌های خود شدند ولی پس از تسخیر سفارت به سرعت از نابودی باقی‌مانده اسناد جلوگیری شد و بعدها اسنادی که از لانه جاسوسی آمریکا به دست آمده بود چاپ شده و در اختیار همگان قرار گرفت. به محض انتشار این خبر، مردم بسیاری با خشم و انزجار مقابل لانه جاسوسی تجمع کرده و از حرکت دانشجویان حمایت کردند.

وی تصریح کرد: امام خمینی‌(ره) نیز در پیامی این حرکت را انقلاب دوم و بزرگ‌تر از انقلاب اول نامیدند. این حرکت دانشجویان معترض، خشم آمریکایی‌ها را برانگیخت و آنها که ناتوان از درک ملتی استقلال‌طلب و آزادی‌خواه بودند، دست به اقداماتی بر ضد جمهوری اسلامی ایران زدند؛ از آن جمله فشار آوردن به مجامع بین‌المللی مانند سازمان ملل، سازمان کنفرانس اسلامی، شورای امنیت تا با ایجاد جو منفی تبلیغاتی علیه دانشجویان مسلمان بر اقدامات خود به نوعی سرپوش بگذارند.

عابدی از کودتای 28 مردادسال 32، کودتای نوژه و حمله به صحرای طبس به عنوان توطئه های آمریکا برای مقابله و سرنگونی انقلاب نوپای ایران نام برد و گفت:همه خیانت های آمریکا در برابر خواست و اراده ملت در لانه جاسوسی کشف شد.

وی در ادامه سخنان خود به توطئه های روز افزون استکبار علیه ملت ایران اسلامی نیز اشاره کرد و گفت:نشان دادن چراغ سبز آمریکا در حمله صدام به ایران،هدف قراردادن هواپیمای مسافربری ایران در آسمان دریا و ترور های متعدد در کنار اعمال فشار های متعدد سیاسی  و تحریم های اقتصادی از جمله نمونه های بارز دشمنی آمریکا با ملت ایران است چونکه انقلاب اسلامی در ایران باعث از بین رفتن نافع استکبار جهانی در ایران و خاورمیانه شده بود و انها بیم ان را داشتند که با گسترش انقلاب ایران به سایر های جهان، انقلاب اسلامی بعنوان الگویی برای جهانیان تبدیل شود.

عابدی به پیام امام خمینی(ره) در خصوص واقعه 13 آبان اشاره کرد و گفت:  بنیانگذار کبیر انقلاب از پیام تاریخی خود از سه گروه دانشجویان، طلاب و دانش آموزان خواستند مواظب انقلاب اسلامی باشند.

وی در ادامه سخنان خود به تبیین دلایل تداوم استکبار ستیزی نیز پرداخت و با اشاره به آیات قرآن کریم گفت:هیچ موقع نباید اجازه داد تا افرادی با پیاده کردن اهداف و نیست های شوم دشمنان اسلام زمینه های سیطره استکبار مسلمین را فراهم کنند چونکه این کار در دیدگاه قرآن کریم مردود است.

این مبلغ اسلامی سرنوشت شخصیت هایی چون قذافی، مبارک،صدام را که غلام حلقه به گوش آمریکا بودند را متذکر شد و گفت: همه حال باید تاریخ را به عنوان یک آیینه تمام قد در نظر داشت تا با بهره گیری از درس های تاریخ در دام شیاطین و دشمنان نیافتاد.

وی تحریم ها و فشارهای اقتصادی و سیاسی استکبار بر علیه کشور را یاداور شد و گفت: 40 سال است که دشمنان اسلام بر علیه انقلاب اسلام توطئه افکنی می کنند ولی غافل از اینکه جنس انقلاب ایران با سایر انقلاب های متداول در جهان متفاوت است و مردم ایران نیز تنها با توکل و اعتماد به خداوند متعال در برابر همه توطئه ها با جان و دل ایستاده اند.

عابدی از دانشجویان به عنوان مرجوان راستین دستاورد انقلاب اسلامی در جامعه خواست تا با تبیین دستاوردهای 40 ساله انقلاب اقداماتی را که طی این 40 سال در جهت پیشرفت کشور در سایه انقلاب اسلامی انجام گرفته است به مردم تبیین شود تا همگان بدانند انقلاب اسلامی تنها با گذشت 40 سال از انقلاب آن هم در طوفان توطئه های ابرقدرت های جهانی به چه جایگاه رفیع و گران سنگی در جهان در ابعاد مختلف رسیده است.

وی به بی تدبیری ها و بی برنامه گی های موجود در کشور نیز اشاره کرد و گفت:همه این فشارها و دست اندازی های متاسفانه حقیقت دارد و لی انچه که موجب غرور و اتحاد ملت ایران استاتحاد روحی ملت است  و در این میان هیچ تحریم سیاسی و اقتصادی هرچه قدر هم قوی و محکم باشد کارساز نخواهد شد چونکه انقلاب اسلامی محکم تر از گذشته و با اراده های پولادین نسل جدید در گام های پیشرفت و ترقی را ب سرعت می پیماید.

مسئول دفتر ولی فقیه در ناحیه بسیج دانشجویی استان به نتایج حاصل از برجام نیز اشاره کرد و گفت: امروز بر همگان ثابت شده است که همه اتفاقات خوب رخ داده در کشور که موجب عزنت ملی در جهان نیز شده است تنها در سایه مقاومت رخ داده است بطوریکه خود دشمنان اسلام هم بر این مدعا معترف هستند.

وی در پایان سخنان خود افول قدرت آمریکا در جهان نیز اشاره کرد و گفت: با نگاهی به تاریخ و مقایسه اتفاقات چند سال اخیر این نکته بر همگان ثابت شده است که که امروز ابرقدرتی به نام آمریکا از قدرت قبل برخوردار نیست و در حال اضمحلال و نابودی است.

 

انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد