سرویس: اجتماعی
کد خبر: 78771
|
16:42 - 1397/08/12
نسخه چاپی

نماینده مردم خلخال:

غیرقابل استفاده بودن راه خلخال به پونل در فصول سرد/ اصلاح این جاده نیازمند اعتبارات ملی است

غیرقابل استفاده بودن راه خلخال به پونل در فصول سرد/ اصلاح این جاده نیازمند اعتبارات ملی است
نماینده مردم خلخال گفت: احداث راه خلخال به پونل که از 60 سال پیش آغاز شده هنوز ناقص بوده و غیرقابل استفاده در فصول سرد است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما،بشیر خالقی امروز در بازدید از پروژه راه خلخال به پونل با اشاره به واقع شدن این راه در گردنه‌های برف‌گیر ، بهمن‌گیر و رانش کوه، گفت:

احداث راه خلخال به پونل که از 60 سال پیش آغاز شده هنوز ناقص بوده و غیرقابل استفاده در فصول سرد است.

وی افزود: پیگیری و تلاش زیادی برای اصلاح مسیر و رفع نواقص جاده خلخال به پونل صورت گرفته و چند طرح پیشنهادی از سوی مشاوران وزارت راه و شهرسازی از جمله احداث تونل ، حذف مسیرهای واقع در مناطق بهمن گیر و احداث گالری نیز مطرح شده است که اجرای عملی این پیشنهادات مستلزم تخصیص اعتبارات مورد نیاز برای اجرای آن از محل اعتبارات ملی است.

نماینده مردم خلخال تصریح کرد: از  81 کیلومتری مسیر پونل به خلخال 20 کیلومتر در حوزه استحفاظی شهرستان خلخال قرار دارد که 10 کیلومتر از آن بدون بدون احداث تونل و یا امکانات گالری و بهمن گیر قابل اصلاح و استفاده در فصول سرد سال نیست.

وی گفت: با وجود صرف هزینه‌های کلان برای مرمت بخش رانشی راه و آسفالت تخریب شده بر اثر بارش برف و سقوط بهمن در جادهپونل به خلخال سالانه با بارش نخستین برف پاییزی محور پونل به خلخال در حوزه استحفاظی  خلخال مسدود شده و بیش از 6 ماه مسدود و غیرقابل استفاده می‌شود.

خالقی تصریج کرد: این مسیر بر اثر بارش باران و جاری شدن سیل از ماه گذشته مسدود است و  با توجه به شرایط موجود در این محور با بارش نخستین برف در این جاده برای جلوگیری از هر حادثه ناشی از بهمن از تردد خودروها در این محور جلوگیری خواهد شد.

انتهای پیام/ش

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد