سرویس: سبلان ما
کد خبر: 78797
|
20:14 - 1397/08/13
نسخه چاپی

هشدار مدیریت بحران اردبیل درباره وقوع آبگرفتگی و کاهش دید

هشدار مدیریت بحران اردبیل درباره وقوع آبگرفتگی و کاهش دید
مدیریت بحران استانداری اردبیل نسبت به وقوع آبگرفتگی و کاهش دید دراردبیل هشدار داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، طبق اطلاعیه هواشناسی از عصر فردا وزش بادهای تند، بارندگی متناوب گاهی به صورت رگبار و رعد و برق، کاهش دما و بارش برف در مناطق کوهستانی و برخی از شهرهای استان اردبیل پیش‌بینی می‌شود.

بر این اساس شروع بارش باران از عصر روز دوشنبه و تداوم آن به صورت متناوب با شدت و ضعف تا عصر روز چهارشنبه خواهد بود که اوج بارش باران گاهی به صورت رگبار و رعد و برق در روز سه‌شنبه خواهد بود.

 ظبق اعلام مدیرکل هواشناسی استان اردبیل حجم بارش قابل انتظار در بیشتر مناطق استان بین 5 تا 10 میلیمتر و در برخی مناطق تا 20 میلیمتر و بیشتر خواهد بود و کاهش دما نیز از روز سه‌شنبه پیش‌بینی می‌شود و روند کاهشی دما به ویژه در روز چهارشنبه بین 10 تا 12 درجه سلسیوس کاهش در روز چهارشنبه نسبت به روز دوشنبه انتظار می‌رود.

به گفته وی مناطق کوهستانی سبلان شامل آلوارس، موئیل و گردنه صائین، صلوات داغی در گردنه لنگان، خروسلو داغی در قره‌آغاج، کوه‌های باغرو گردنه بودالالو، گردنه اسالم و آغ داغ هشتجین  برفی خواهد بود و  بارش باران و برف از عصر سه‌شنبه در مناطق شهری خلخال سرعین، نیر و مشگین‌شهر آغاز می‌شود.

 مدیریت بحران استانداری اردبیل با هشدار به هموطنان به سبب بارش شدید باران در برخی مناطق آبگرفتگی معابر عمومی و سرریز شدن رودخانه‌ها را دور از انتظار ندانست؛ همچنین  به دلیل کاهش دید بر اثر مه و کولاک برف در گردنه‌ها و جاده‌های کوهستانی به ویژه گردنه الماس، صائین و حیران اختلال در تردد وسائط نقلیه در این ایام دور از انتظار نخواهد بود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل از آمادگی مدیریت بحران استان اردبیل برای جلوگیری از حوادث پیش‌بینی شده ناشی از کاهش دمای هوا و وقوع تندباد خبر داد وگفت:  و تصریح کرد: از هم‌استانی‌ها حتما پیش‌بینی‌های هواشناسی و مدیریت بحران استان را جدی بگیرند.

انتهای پیام/ش

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد