سرویس: حوزه و دانشگاه
کد خبر: 78813
|
17:27 - 1397/08/14
نسخه چاپی

شکایت دانشجویان دانشگاه آزاد اردبیل در خصوص تحريم هاي آمريكا به دادگاه لاهه

شکایت دانشجویان دانشگاه آزاد اردبیل در خصوص تحريم هاي آمريكا  به دادگاه لاهه
دانشجویان دانشگاه آزاد اردبیل با تنظیم شکایت نامه ای به کمیساریای عالی حقوق بشر در سازمان ملل متحد، و سایر مجامع بین المللی و جهانی خواستار رسیدگی حقوق ملت ایران در مناسبات جهانی شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، جمعی از دانشجویان دانشگاه آزاد اردبیل ضمن تنظیم شکایت نامه ای به کمیساریای عالی حقوق بشر در سازمان ملل متحد، سازمان عفو بین الملل، سازمان دیدبان حقوق بشر، دادگاه لاهه، ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران و سفارتخانه های کشورهای غربی خواستار رسیدگی به حقوق ملت شریف ایران شدند. 

در این نامه آمده است: ایالات متحده آمریکا با زیاده خواهی و پایمال نمودن مفاد اعلامیه حقوق بشر، ملت های مختلف جهان را با اعمال فشارهای شدید و غیر انسانی، از حقوق اولیه و مسلمشان محروم نموده است. رفتارهای غیر دیپلماتیک رییس جمهور آمریکا در برابر کشورهای جهان، نقض قطعنامه های سازمان ملل و خروج از توافقنامه برجام نمونه های بارزی از اقدامات غیر قانونی این کشور می باشد که نشات گرفته از ضعف بینشی و عقب ماندگی تحلیلی دولتمردان، تصمیم سازان و تصمیم گیران ایالات متحده آمریکا می باشد.

ایالت متحده آمریکا با قانون شکنی و حمایت از رژیم ها و دولت های ستمگر در همه جنایت های دنیادخالت مستقیم دارد. جنگ هایی که در منطقه خاورمیانه توسط همپیمانان آمریکا و یا تروریست های تحت حمایتش علیه مردم بی دفاع و مظلوم کشورهایی چون یمن، فلسطین، سوریه، عراق، افغانستان و ... اتفاق می افتد، نمونه هایی از دیکتاتوری قرون وسطایی آنان است.

جنگ اقتصادی که رژیم آمریکا با حمایت های مالی آل سعود علیه ملت بزرگ جمهوری اسلامی ایران با نقض آشکار مواد یک، بیست و شش و سی اعلامیه جهانی حقوق بشر، تحمیل نموده؛ نشانگر این اصل است که دولت مردان آمریکا به هیچیک از تعهدات بین المللی خود پایبند نبوده و تصور میکنند که کشورها و سازمان های بین المللی باید در خدمت آنان باشند.

دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل ضمن محکومیت جدی اقدام غیر متعارف و خلاف حقوق بین الملل ایالات متحده آمریکا، در تحریم غذایی، دارویی، آموزشی و ... جمهوری اسلامی ایران، از سازمانهای بین المللی میخواهند تا با جلوگیری از قانون شکنی آمریکا و همپیمانانش، در اقدامی قاطعانه و سریع به دولت بی سواد ایالت متحده بفهمانند که قوانین و معاهدات بین المللی کاغذ پاره نبوده و همه کشورهای دنیا ملزم به رعایت تمامی مفاد آن می باشند. در غیر اینصورت باید منتظر عواقب شدید آن از طرف جامعه بین الملل باشند.

 

انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد