سرویس: مذهبی
کد خبر: 78826
|
12:31 - 1397/08/15
نسخه چاپی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه اردبیل:

8500زائر خارجی در موکب‌های اردبیل پذیرایی و اسکان داده شدند/ اجرای ده‌ها ویژه برنامه در هفته وقف

8500زائر خارجی در موکب‌های اردبیل پذیرایی و اسکان داده شدند/ اجرای ده‌ها ویژه برنامه در هفته وقف
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: 8 هزار 500 زائر خارجی اربعین حسینی در موکب های اردبیل پذیرای و اسکان داده شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما،اکبر قیامی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان اردبیل در سالن اجتماعات اداره کل اوقاف استان اردبیل اظهارداشت: این اداره کل با راه اندازی دو موکب در گمرک شهرستان مرزی بیله سوار و امامزاده سید صدرالدین  به زائرین خارجی اربعین حسینی از کشور های همسایه اعم از روسیه، گرجستان و جمهوری آذربایجان خدمات رسانی کرد.

وی با اشاره به اینکه روزانه بیش از 2 هزار زائر در کربلای معلی از اسکان رایگان اداره کل اوقاف و امورخیریه استان اردبیل بهره مند شدند، افزود: پذیرای سه وعده صبحانه، نهار، شام، پاسخگویی به شبهات دینی و احکام شرعی و برنامه های مذهبی و فرهنگی از دیگر برنامه های تدارک دیده شده در طول اربعین حسینی برای زائرین از سراسر کشور به ویژه زائرین اردبیلی بود.

حجت الاسلام والمسلمین قیامی از برگزاری ده ها عنوان برنامه در هفته وقف و امور خیریه خبرداد وافزود: آنچه که وقف را از سایر خیرات وصدقات متمایز می کند ماندگاری آن است که باید در احیای این امر مقدس و مهم در جامعه و در بین مردم تلاشی مضاعف شود.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان اردبیل بیان کرد: برای احیاء و فرهنگ سازی وقف در جامعه نیازمند حمایت های همه جانبه اصحاب رسانه و صداوسیما است که امیدواریم با این حمایت ها بتوانیم وقف را در بین جامعه و مردم احیا و فرهنگ سازی کنیم.

 ۲۱۰۰ هکتار از موقوفات در استان اردبیل سنددار شدند

حجت الاسلام والمسلین با بیان اینکه 2 هزار 100 هکتار اراضی موقوفه در اردبیل سندار شده است، افزود: تاکنون 170 رای از سوی دادگاه عالی استان به نفع موقوفات در استان اردبیل وقف أخذ شده است.

وی از افزایش وقف نسبت به سالهای گذشته در اردبیل خبرداد وافزود: تمامی موقوفات در امر کمک رسانی و خدمات رسانی و رفاه امور مردم وجامعه صرف می شود و اگر این امر مهم در جامعه نهادینه شود بسیاری مشکلات جامعه ما اعم از فقر و مسائل اجتماعی حل خواهد شد.

مدیر کل  اقاف و امور خیریه استان اردبیل بیان کرد: از جمله های برنامه های که در سال جاری انجام شده برنامه آرامش بهاری وِیژه مسافران تابستانی و عید نوروز، ضیافت الهی وِیژه برنامه ماه مبارک رمضان، برنامه های تابستانی شاد و مفرح در دریاچه شورابیل اردبیل، سوگواره یاس نبوی و بصیرت عاشورایی در طول ایام ماه محرم الاحرام بود.

وی تصریح کرد: قدم های خوبی در امر بازسازی موقوفات در مناطق مختلف استان اردبیل انجام شده است که بزودی برای احیا و بازسازی این معقوفات مخروبه اقدامات لازم انجام خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین قیامی عنوان کرد: تاکنون 80 درصد مخروبات موقوفه بازسازی شده است و 110 مغازه هم در این مناطق در حال احداث است که درآمد حاصل از این موقوفات و مغازه های احداث شده صرف  کمک رسانی و خدمات رسانی به خانواده های بی بضاعت وفقرا خواهد شد.

وی قدیمی ترین موقوفه استان اردبیل را به 750 سال پیش عنوان کرد وگفت: جدیدترین موقوفه هم یک ساختمانی واقع در چهار حسینیه است  که به امور فعالیت های قرآنی و فرهنگی در قالب دارالقران الکریم تبدیل شده است.

انتهای پیام/ه

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد