سرویس: اجتماعی
کد خبر: 78838
|
15:17 - 1397/08/16
نسخه چاپی

همزمان با 28 صفر؛

اردبیل غرق سوگ و عزا شد

اردبیل غرق سوگ و عزا شد
مردم سوگوار اردبیل در سالروز رحلت پیامبر اکرم (ص) و همچنین سالروز شهادت امام حسن مجتبی(ع) عزاداری کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، امروز بمناسبت 28 ماه صفر و سالروز رحلت نبی مکرم اسلام و سالروز شهادت امام حسن مجتبی (ع) مردم حسینی استان اردبیل در مساجد، حسینیه ها و مراکز شهر به عزاداری و سوگواری پرداختند.

شهرستان های پارس آباد، بیله سوار، اصلاندوز، مشگین شهر، رضی، نمین، نیر، سرعین، خلخال، کوثر وشهرستان اردبیل همزمان با سایر استان های کشور با مداحی، زیارت خوانی، سینه زنی در سوگ رحلت حضرت پیامبر اکرم (ص) و شهادت دومین اختر تابناک امامت و ولایت امام حسن مجتبی (ع) عزاداری کردند.

هیئت های مذهبی اردبیل در مساجد مراسم عزاداری برپا کردند و برگزاری مراسم عزاداری 28 صفر در اردبیلهمچنین با راه انداختن دستجات عزاداری در خیابان ها ، در سوگ رحلت جانگداز پیامبر رحمت و خوبیها و نیز شهادت جانسوز کریم اهل بیت حضرت امام حسن (ع) بر سر و سینه زدند و بر این مصیبت بزرگ اشک ماتم ریختند.


سخنرانان این مراسم از خصوصیات اخلاقی و سجایای آن بزرگواران سخن گفتند و نوحه سرایان از مصائب این روز خواندند.


در مسجد اعظم اردبیل هم جمع کثیری از عزاداران زیارتنامه حضرت رسول اکرم(ص) را از دور قرائت کردند و حجت الاسلام نوری هم حضرت محمد(ص) را پیامبری از جنس مردم و با مردم خواند و گفت: پیامبر عظیم الشان اسلام همواره در فکر امت خود بود و به آنها مهر می ورزید.

حجت الاسلام نوری با اشاره به اینکه با اشاره به اینکه رحلت خاتم الانبیاء (ص) بزرگ‌ترین مصیبت در جهان اسلام است، افزود: مصیبتی که رشته اتصال آسمان و زمین را از هم گسست و رابطه خلق و خالق با وحی را از هم گسیخت.

وی بیان کرد: کریم اهل بیت (ع) یکی از اهل کساء و مصداق آیات تطهیر، اطعام، مودت و مباهله است. امام حسن (ع) ۲ بار کل دارایی‌اش را در راه خدا بخشید و ۳ بار نیمی از اموالش را به نیازمندان داد و بیش از ۲۰ مرتبه پیاده به حج مشرف شد.

حجت الاسلام نوری ادامه داد: از سوی دیگر، ذوات مقدس معصومین (ع) به ویژه وجود مبارک امام حسن مجتبی (ع) یگانه‌های روزگار هستند که واسطه فیض و منبع کرامت هستند. خاندان پاک رسالت، مصداق «راسخون» و «اهل ذکر» و «مطهرون» قرآن هستند که یگانه باب ورود به معرفت الله و اقیانوس با عظمت قرآن هستند. چرا که در بیت وحی متولد شده و از سرچشمه لایزال وحی الهی سیراب شده‌اند.

وی افزود: امروز که با عنایت خداوند متعال امت اسلامی، محب قرآن و اهل بیت رسول خدا و صحابه بزرگوار آن حضرت هستند، ظرفیت‌های زیادی برای همگرایی و همفکری درباره مسائل مرتبط با جهان اسلام وجود دارد. امروز، جهان اسلام نیازمند بازگشت مجدد به قرآن و تعالیم اهل بیت (ع) است.

 

انتهای پیام/ ه

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد