سرویس: اقتصادی
کد خبر: 78865
|
18:34 - 1397/08/19
نسخه چاپی

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل؛

۱۵ هزار هکتار از شبکه پایاب سد خداآفرین آماده بهره‌برداری/ اجرای بزرگترین پروژه آب و خاک اردبیل شتاب گرفت

 ۱۵ هزار هکتار از شبکه پایاب سد خداآفرین آماده بهره‌برداری/ اجرای بزرگترین پروژه آب و خاک اردبیل شتاب گرفت
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: در حال حاضر بیش از ۱۵ هزار و ۵۰۰ هکتار از شبکه پایاب سد خداآفرین در شمال این استان آماده بهره‌داری شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما،اصغر سلیمان‌زاده عصر امروز در جلسه تشریح روند اجرایی پروژه‌های آبی در اردبیل از شتاب گرفتن اجرای طرح آبیاری و زهکشی سد خداآفرین خبر  داد و گفت: با تخصیص اعتبارات از صندوق توسعه ملی اجرای این طرح در دستور کار قرار دارد و با تزریق اعتبارات اجرای این پروژه سرعت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه پروژه پایاب شبکه خدا‌آفرین که یکی از بزرگترین پروژه آب و خاک کشور است، اظهار داشت: تاکنون 15  هزار و 500 هکتار از پایاب سد خداآفرین آماده بهره‌برداری است که با بهره‌برداری از این پروژه بخش مهمی از بخش کشاورزی شمال استان با تحول روبه‌رو می‌شود.

 مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل افزود: کل شبکه خداآفرین متعلق به استان اردبیل خاکبرداری  و 88 کیلومتر نیز لاینینگ شده است که خوشبختانه توانستیم این پروژه را به مرحله بهره‌برداری برسانیم و طبق پیش‌بینی‌های انجام یافته 4 کیلومتر از این پروژه تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی خاطر نشان کرد:شبکه پایاب سد خداآفرین که در دو استان اردبیل و آذربایجان شرقی عملیاتی شده است بالغ بر ۱۴۴ کیلومتر طول دارد که از این میزان ۹۲ کیلومتر در استان اردبیل قرار داشته و اجرا می شود.

 

انتهای پیام/ش

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد