سرویس: سبلان ما
کد خبر: 78868
|
20:09 - 1397/08/19
نسخه چاپی

برگزاری جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در اردبیل

برگزاری جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در اردبیل
بیست و یکمین جشنواره بین المللی قصه گویی منطقه یک کشور با شعار قصه زندگی من و تمرین زندگی در سالن سینما تربیت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اردبیل برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، زعفر احدزاده مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بعد از ظهر امروز در حاشیه مراسم آغازین بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی قصه گویی در اردبیل گفت: این جشنواره به مدت دو روز به میزبانی اردبیل و با حضور استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، قزوین، گیلان و اردبیل برگزار شد.

وی افزود: در این جشنواره 30 قصه‌گوی برتر به رقابت می‌پردازند و در نهایت 5 نفر به عنوان منتخب در مرحله پایانی حضور می‌یابند که در این زمینه نیز برنامه‌ریزی‌های لازم انجام یافته و عصر امروز رسول صالحی، افسانه بازیار، اکرم ربانی و شیدا نصرتی قصه‌گویانی هستند که به قصه‌گویی می‌پردازند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل تصریح کرد: برگزاری جشنواره‌های بین‌المللی احیا کننده فرهنگ قصه‌گویی در کشورمان است که باید از ابعاد علمی نیز به برگزاری چنین برنامه‌هایی پرداخته شود تا بتوانیم با احیا و بازسازی فرهنگ و تمدن اسلامی برای نسل جوان و امروزی کشورمان آن طور که باید گام برداریم.

احدزاده در ادامه سخنان خود به جزئیان این جشنواره نیز اشاره کرد و گفت: باید از ظرفیت قصه‌گویی برای الگوگیری از شخصیت‌های قصه در زندگی کودکان و نوجوانان استفاده شود و طوری نباشد که شخصیت‌های کارتونی خارجی الگوی فرزندانمان باشند و به تدریج رفتار کودکان امروزی با چنین شخصیت‌هایی عجین شود که این مسئله ناخوشایند است.

وی افزود: این جشنواره با همراهی کودکان، نوجوانان و حضور علی خانجانی، حسن دولت‌آبادی و مجید قناد به‌ عنوان داوران این مرحله کار خود را آغاز کرد.

در روز نخست این جشنواره که با «تَکَم گردانی» پدربزرگ قصه‌گو، پخش کلیپ و هنرنمایی اعضای گروه سرود کانون اردبیل همراه شد، لیلا فرید، حکیمه ربی‌پور، سمیرا رجبی و آزاده آقامیربها با قصه‌های عمو نوروز و خاله بهار، قصه زندگی، رویاهای زندگی زیبا و رازخوشبختی به هنرنمایی پرداختند.

سلطان و جیران، روی مرمر سفید، دوای محبت، قصه بابا و هم‌چنین خیاط و مرد حیله‌گر نیز قصه‌هایی است که به ترتیب از سوی عباس عسگرزاده، سیمین محمد پور، سید زهرا کاظمی، محسن وظیفه و فرزانه گلدوزان روایت شد.

رسول صالحی، افسانه بازیار، اکرم ربانی و شیدا نصرتی نیز قصه‌گویانی هستند که عصر همین روز به اجرای قصه‌های هندوانه، خانه پرسروصدا، آرزوی کلاغ و دیو نمکی خواهند پرداخت.

 

انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد