سرویس: سبلان ما
کد خبر: 78875
|
12:25 - 1397/08/20
نسخه چاپی

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل خبرداد؛

حذف ستاره و جایگزینی درجه بندی در هتل آپارتمان های اردبیل/خانه مسافرهای بدون مجوز در سرعین پلمپ می شود

حذف ستاره و جایگزینی درجه بندی در هتل آپارتمان های اردبیل/خانه مسافرهای بدون مجوز در سرعین پلمپ می شود
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از صدور پروانه بهره برداری به هتل آپارتمان ها در این استان بر اساس درجه بندی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما،نادر فلاحی پیش از ظهر امروز در جلسه با جامعه صنفی هتل داران تصریح کرد: پیش از این معیار ارزیابی کیفی هتل آپارتمان ها بر اساس تعداد ستاره بود اما در یک سال گذشته معیار ارزیابی به درجه بندی تغییر یافته است.

وی افزود: در یک سال گذشته هتل آپارتمان ها فرصت تجهیز و بهسازی خدمات خود را داشتند تا بر اساس درجه بندی پروانه بهره برداری صادر شود.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با اذعان به اینکه فعلا صدور پروانه بر اساس ستاره انجام می شود، ادامه داد: در صورتی که با این شکل از ارزیابی کیفی از سوی سازمان موافقت شود، صدور پروانه بلا مانع خواهد بود و در غیر این صورت هتل آپارتمان ها یک سال فرصت تجهیز به منظور دریافت پروانه بر اساس معیار درجه بندی را دارند.

 فلاحی با بیان اینکه پروانه های صادره به مدت یک سال صادر خواهد شد، اضافه کرد: در خصوص خانه مسافرها مطابق تاسیسات گردشگری 16 گانه رفتار می شود و در جلسه هماهنگی استانی کم و کیف فعالیت هتل آپارتمان ها بررسی شد.

  وی با تاکید به اینکه بر اساس مصوبه شورای تامین سرعین فعالیت خانه مسافرها نیز ساماندهی شده و تعدادی که مجوز فعالیت ندارند، مطابق مقررات پلمپ خواهند شد، تاکید کرد: در عین حال بازه زمانی فعالیت هتل آپارتمان ها و روند فعالیت بررسی خواهد شد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان  همچنین در خصوص انتخابات جامعه هتل داران اضافه کرد: تا پایان هفته اساسنامه مصوب از طرف معاونت گردشگری و امور حقوقی اداره کل برای اعضا جامعه هتل داران ابلاغ می شودو طی دو هفته آتی مقدمات برگزاری انتخابات جامعه هتلداران فراهم خواهد شد.

وی  اضافه کرد: جامعه اقامتی هتل داران، انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری، انجمن تورلیدرها، انجمن آبدرمانی ها، فعالان صنایع دستی و انجمن صنفی مجموعه های پذیرایی بین راهی به عنوان تشکل های صنفی گردشگری مورد حمایت اداره کل هستند.

انتهای پیام/م

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد