سرویس: اردبیل
کد خبر: 78894
|
15:21 - 1397/08/21
نسخه چاپی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل:

وقف، تنها احسان ماندگار/ موقوفات اردبیل از سابقه ای 750 ساله برخوردار است

وقف، تنها احسان ماندگار/ موقوفات اردبیل از سابقه ای 750 ساله برخوردار است
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل به سابقه وقف در استان اردبیل اشاره کرد و با بیان اینکه موقوفات اردبیل به 750 سال پیش برمی گردد گفت: این سنت حسنه تنها احسانی است از ماندگاری برخوردار است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، حجت‌الاسلام اکبر قیامی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل پیش از ظهر امروز در نخستین همایش علم و فناوری  که در دانشگاه ازاد اسلامی اردبیل برگزار شد به تشریح فعالیت های اوقاف استان پرداخت و گفت: برپایی عدالت اجتماعی است یکی از اهداف بعثت  انبیا بوده و راهکارهای متفاوتی دین اسلام از جمله زکات و خمس در این مورد دارد که که در راستای برقراری عدالت اجتماعی و از بین بردن اختلاف طبقاتی برپا شده است.

وی با بیان اینکه وقف باید در راستای نیازهای روز جامعه باشد، گفت: همه باید تلاش کنیم تا بتوانیم از این فریضه حسنه نهایت استفاده را در راستای حل معضلات و مشکلات روز جامعه به کار ببریم.

قیامی استان اردبیل را یکی از مصادیق بارز در برپایی عدالت اجتماعی برشمرد و گفت: اگر در راستای ترویج فرهنگ وقف اقدام کنیم شاهد حل بسیاری از مشکلات جامعه خواهیم شد.

وی با بیان اینکه ارزش وقف در ماندگاری آن است گفت: در استان اردبیل موقوفاتی با سابقه 750 ساله ای وجود دارد بااینکه وراث آن معلوم نیست ولی هنوز هم عمل به وقف می‌شود و این نشان از ماندگاری وقف دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل در ادامه سخنان خود به تبیین ویژگی های وقف در جامعه پرداخت و گفت: ماندگاری، بزرگترین وجه امتیاز وقف است.

وی از مدیریت اموال واقف حتی بعد از مرگ بعنوان وجه متمایز این سنت حسنه نام برد و گفت:تنها چیزی که مومنین بعد از مرگ خود توان مدیریت  و کسب ثواب دارند همین وقف است بطوریکه هرآنچه واقف در وقف نامه می نویسد پس از مذگ نیز به آن به همان صورت نیز عمل می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل با بیان اینکه امروز با توجه به مشکلات اقتصادی می‌توان با ترویج سنت حسنه وقف بسیاری از مشکلات از جمله فقر را حل کرد، گفت: در استان اردبیل  18 مرکز درمانی و بیش از 20 مورد مرکز آموزشی داریم که وقف شده است.

 وی وقف را معطوف به نیازهای روز جامعه دانست و با بیان اینکه وقف‌ها باید در راستای نیازهای روز جامعه باشد تصریح کرد: بسیاری از مشکلات در زمینه‌های علم و فناوری را با استفاده از ظرفیت دانشگاه و با وقف همگانی می توان حل کرده و کارهای بزرگی انجام داد.

 

انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد