سرویس: فرهنگ و هنر
کد خبر: 78920
|
18:26 - 1397/08/23
نسخه چاپی

مدیر کل کتابخانه های عمومی اردبیل؛

بنیاد برکت جزو معدود خیرین کتابخانه‎ساز در اردبیل/ انتقاد از استنکاف برخی شهرداری های اردبیل در پرداختن سهم کتابخانه های عمومی

بنیاد برکت جزو معدود خیرین کتابخانه‎ساز در اردبیل/ انتقاد از استنکاف برخی شهرداری های اردبیل در پرداختن سهم کتابخانه های عمومی
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان اردبیل بیناد برکت را از تنهاترین خیرین استان اردبیل دانست و گفت : برای ترویج کتاب و کتابخوانی و گسترش کتابخانه های استان نیازمند کمک های مالی هستیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، رباب عزیز خانی عصر امروز در نشست خبری با اصاحاب رسانه و مطبوعات استان اردبیل در سالن کنفرانس کتابخانه های عمومی استان اردبیل اظهار داشت: برخی شهرداری ها در پرداختن سهم سود سرانه حاصل از شهرداری ها به حوزه فرهنگی و کتابخانه ها سهل انگاری کرده و استنکاف می کنند.

وی از هزینه کرد 40 میلیارد ریال در کتابخانه های استان اردبیل طی سالهای اخیر خبرداد وافزود: نیازمند مشارکت خیرین در امر ترویج و گسترش کتابخانه های استان اردبیل هستیم.

عزیز خانی با ابراز تأسف از نبود اعتبارات برای راه اندازی کتابخانه های سیار در روستاهای فاقد کتابخانه تصریح کرد: این در حالیست که اگر اتوبوس و یا ون برای این منظور از طریق دستگاه های اجرایی مختلف و یا خیرین اهدا شود ما می توانیم کتاب آن را مهیا و بعنوان کتابخانه سیار به روستاهای دور دست بفرستیم.

وی با اشاره به اینکه در استان اردبیل تنها یک کتابخانه سیار فعالیت می کند افزود: این کتابخانه سیار در شهرستان بیله سوار به 17 روستای این شهرستان خدمات رسانی می کند.

 

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان اردبیل گفت: متاسفانه روستاهایی در استان اردبیل فاقد هرگونه کتابخانه ای هستند که برای آنها کتابخانه های سیار باید پیگیری شود چیزی که تاکنون محقق نشده است.

 

انتهای پیام/ ه

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد