سرویس: سبلان ما
کد خبر: 78975
|
22:10 - 1397/08/27
نسخه چاپی

نوزاد 5 کیلویی از مادر دیابتی در مشگین متولد شد

نوزاد 5 کیلویی از مادر دیابتی در مشگین متولد شد
جراح و بورد تخصص زنان و نازایی گفت: نوزاد پنج کیلویی در بیمارستان ولیعصر مشگین‌شهر در سلامت کامل از مادری دیابتی به دنیا آمد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما،هاله شهلازاده در جمع خبرنگاران  گفت:این نوزاد پنج کیلویی در بیمارستان ولیعصر(عج) مشگین‌شهر در سلامت کامل به دنیا آمد.
وی در موردعلل وعوامل  اضافه وزن این نوزاد گفت در سه ماهه نخست دوران حاملگی، که جنین داخل رحم رشد می کند قلب، ریه ها، کلیه ها و مغز در حال شکل گیری اند، اگر مقدار قند خون مادر بسیار بالا باشد، خطر پیدایش ناهنجاری در جنین یا سقط جنین وجود دارد.
دکترشهلا زاده  با بیان اینکه بالا بودن اسید خون نیز می تواند به سقط جنین منجر شود، تصریح کرد: در سه ماهۀ دوم حاملگی نیز بالا بودن قند خون مادر موجب نارس متولد شدن جنین یا مرده زائی می شود و از طرف دیگر بالا بودن قند خون مادر ممکن است موجب رشد بیش ازحد جنین و چاقی او شود و مشکلات زایمانی به وجود آورد.
وی گفت: با توجه به مراقبتهایی که برروی این خانم باردار انجام شده بود و با عنایت خداوند  وهمکاری پرسنل اتاق عمل  توانستیم این نوزاد پنج ونیم کیلویی رادر بیمارستان ولی عصر مشگین‌شهر کاملاسالم به دنیا بیاوریم .
وی افزود: هم اکنون مادر دیابتی و نوزادوی هردو  در سلامتی کامل بسر میبرند.

انتهای پیام/م

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد