سرویس: سبلان ما
کد خبر: 78981
|
13:38 - 1397/08/28
نسخه چاپی

رییس بیمارستان علوی اردبیل خبرداد:

ثبت 1119 مورد سکته مغزی در سال 97/ راه اندازی واحد سکته مغزی تا سه سال آینده

ثبت 1119 مورد سکته مغزی در سال 97/ راه اندازی واحد سکته مغزی تا سه سال آینده
رییس بیمارستان علوی اردبیل از ثبت هزار و 119 مورد سکته مغزی از ابتدای سال تاکنون خبر داد و گفت: از این تعداد 43 مورد منجر به مرگ شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، دکتر قاسم فتاح‌زاده رییس بیمارستان علوی اردبیل  در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه استان گفت: از ابتدای سال تاکنون هزار و 119 مورد سکته مغزی در بیمارستان علوی اردبیل به ثبت رسیده است که از این میزان 34 مورد در پروسه درمان نوینtpaقرار گرفته و 43 مورد منجر به مرگ شده است.

وی با اشاره به اینکه علت اصلی سکته مغزی، پیری، استعمال دخانیات و استرس است، گفت: اهمیت سکته مغزی به دلیل فراگیری آن است که متاسفانه سومین دلیل مرگ و میر در سطح استان می‌باشد.

رییس بیمارستان علوی اردبیل تصریح کرد: در سال‌های اخیر درمان سکته مغزی به صورت آزاد انجام می‌گرفت که اکنون در قالب پوشش بیمه‌ای است.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با تاکید بر اینکه درمان سکته مغزی مستلزم رساندن سریع بیمار به بیمارستان است، بیان کرد: این درمان که از طریق تزریق آمپولtpaبه بیمار انجام می‌گیرد میزان مرگ و میر و هزینه‌های درمان را در این زمینه کاهش می‌دهد.

فتاح‌زاده به برنامه‌های پیش روی بیمارستان در این زمینه اشاره کرد و گفت: برنامه هایی برای آگاه‌سازی مردم در خصوص زمان وقوع سکته مغزی و اقدامات لازم در این زمینه انجام گرفته است و مراکز بهداشت  نیز در این خصوص راهنماییهای لازم را به مردم  و مراجعین ارایه می دهند.

وی افزود: امیدواریم با برنامه‌ریزی انجام گرفته تا 3 سال آینده واحد سکته مغزی در این بیمارستان راه‌اندازی شود.

انتهای پیام/ج

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد