سرویس: پزشکی وسلامت
کد خبر: 79018
|
11:46 - 1397/08/30
نسخه چاپی

به همت گروه جهادی بسيج دامپزشكي؛

واکسیناسیون رايگان دام در پارس آباد + عكس

واکسیناسیون رايگان دام  در پارس آباد + عكس
به مناسبت هفته بسيج، گروه جهادي بسيج دامپزشكي شهرستان پارس آباد به منظور خدمت رسانی به دامداران اقدام به واکسیناسیون رايگان دام و طيور كرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما،همزمان با هفته بسيج، طرح واکسیناسیون رايگان دام و طيور توسط گروه جهادي بسيج دامپزشكي شهرستان پارس آباد آغاز شد.

رئيس شبکه دامپزشکی شهرستان پارس آباد در اين خصوص اظهار داشت: اين طرح به مناسبت هفته بسيج و با همکاری بسیج سازندگی و اداره دامپزشكي شهرستان پارس آباد در قالب طرح جهادی و خدمات رسانی به دامداران و عشایر زحمتکش اجرا مي شود.

جابر غائبي با بيان اينكه در اين طرح دام هاي سبک علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک (PPR) در مناطق پر خطر (روستاها و قشلاقاتي كه دارای تراکم بالای دامی دارند) واكسيناسيون می شود، افزود: با اجرای این طرح حدود 200 هزار راس دام سبک در شهرستان پارس آباد به صورت رایگان واکسینه خواهند شد.

وي افزود: طرح واکسیناسیون دام سبک كه از روستاي قوشاقشلاق شروع شده، در طول هفته بسیج و بعد از آن ادامه داشته و تا آخرین راس از دام در شهرستان پارس آباد ادامه خواهد داشت.

رئيس شبکه دامپزشکی شهرستان پارس آباد اضافه كرد: بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک (PPR) جز بیماری واگیردار و ویروسی در بین گوسفند و بز می باشد که از علایم مشهود آن، مي توان به زخم های دهانی، مشکلات گوارشی (اسهال) و پنومونی (درگیری دستگاه تنفسی) اشاره كرد.

فرمانده سپاه ناحيه پارس آباد نيز در بازديد از اين طرح گفت: این طرح به مناسبت هفته بسيج و مشارکت بسیج سازندگی و اداره دامپزشكي شهرستان در قالب اردوی جهادی و خدمت رسانی به دامداران منطقه انجام می شود.

سرهنگ حسن نوري تصريح كرد: با توجه به اینکه شمار زیادی از مردم منطقه به کار دامداری مشغول هستند با انجام این چنین برنامه هایی می توان کمک شایانی به مردم منطقه کرد چرا که این خدمات سبب حفظ سلامت دام ها و در نهایت جلوگیری از ضرر و زیان دامداران خواهد شد.

///

////

////

////

///

///

انتهای پیام/

 

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد