سرویس: نمین
کد خبر: 79061
|
12:10 - 1397/09/03
نسخه چاپی

بازنشسته ای که با مشاوره بسیج ثروت آفرین شد؛

درآمد میلیونی با گیاهان دارویی در اورنج نمین+تصاویر

درآمد میلیونی با گیاهان دارویی در اورنج نمین+تصاویر
بازنشسته ای که با کشت گیاهان دارویی در اورنج نمین ثروت آفرینی می کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، گیاهان دارویی را می توان افزون بر اهداف دارویی برای بهبود عطر و طعم غذاهای مختلف نیز استفاده کرد، بدون این که بر کالری های غذا افزوده شود.

به طور همزمان، گیاهان دارویی فواید سلامت بسیاری نیز ارائه می کنند. در حقیقت، داروهای گیاهی هزاران سال است که برای درمان بیماری های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. توانایی های بهبودی و ترمیمی انواع مختلف گیاهان دارویی بسیار چشمگیر و شناخته شده هستند.

معرفي استان اردبيل به عنوان پايلوت گياهان دارويي در كشور

رئيس جهاد دانشگاهي استان اردبيل اظهار كرد: استان اردبیل جز چهار استان برتر کشور به عنوان پایلوت گیاهان دارویی معرفی شده است و این امر افتخار بزرگی است و باید از پتانسیلهای استان به بهترین نحو استفاده شود و این ماموریت به جهاد دانشگاهی محول شده است.

وي افزود: استان اردبیل یک موقعیت ویژه از نظر اقتصادی  دارد و با دارا بودن طولانی ترین مرز ایران و اذربایجان امکان صادرات به منطقه قفقاز وجود دارد که از اين ظرفيتها بايد به بهترين نحو استفاده شود.

درآمد میلیونی با گیاهان دارویی

http://sabalanema.ir/sites/default/files/styles/large/public/fullimages/1397/09/03/index.jpg21321_1.jpg

علیرضا وکیلی کارمند بازنشسته ای که علاقمند گل و گیاه است در پی ایجاد بنگاه اقتصادی برای درآمدزایی و کارآفرینی بود که با مشورت درست مزرعه ای را احیا و در آمد زایی قابل توجهی را برای منطقه و خود فراهم کرد.

وی در گفتگو با خبرنگار ما گفت: زمینی بایر و چاه آب کم بازده ای در روستای اورنج نمین داشتم که به فکر احیای آن شدم و با مشورت هایی که با فرمانده سپاه نمین در سال 94 انجام دادم پیشنهاد کاشت گیاهان دارویی را به من دادند و 6 هزار متر مربع از زمین های خود را به این عرصه اختصاص دادم.

وکیلی اظهار داشت:در سالهای اول با وام های اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی کاشت گیاهان دارویی را با زیر نظر کارشناسان انجام دادم.

وی ادامه داد:هم اکنون زمین7 هکتار از زمین های زراعی در روستای اورنج نمین زیر کشت گیاهان دارویی رفته است.

http://sabalanema.ir/sites/default/files/styles/large/public/fullimages/1397/09/03/index.jpg65465.jpg

وی با بیان اینکه مزرعه گیاهان دارویی اش قابلیت اشتغالزایی برای 20 نفر را دارد، افزود: هم اکنون 12 نفر در زمین گیاهان دارویی اورنج مشغول به کار هستند.

وکیلی در مورد بازار یابی فروش محصولات خود گفت:در سالهای اول به کارخانه دارو سازی پیل تن قم محصولات خود را عرضه می کردیم اما در حال حاضر با کمی مشکل مواجه هستیم که نیازمند حمایت های مسئولان است.

وی افزود:کاشت گیاهان دارویی را با 20 میلیون وام از بسیج سازندگی شروع کردیم و هم اکنون با سرمالیه گذاری 500 میلیون تومانی پیش بینی در آمد زایی سالانه 150 میلیون تومان را داریم.

http://sabalanema.ir/sites/default/files/styles/large/public/fullimages/1397/09/03/index.jpg654635.jpg

این کارآفرین یاد آور شد:برای تامین سرمایه از وام های اشتغالزایی روستایی نیز بهره بردیم اما از 220 میلیون اعتبار که در نظر گرفته شده بود تنها 92 میلیون تومان آن اختصاص یافت که نیارمند توجه بیش از پیش مسئولان را می طلبد.

وکیلی در مزرعه پرورش گیاهان دارویی خود،گل گاو زبان ،گل همیشه بهار ،گل راعی و گل زوفا را به زیر کشت برده است.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد