سرویس: مذهبی
کد خبر: 79065
|
18:17 - 1397/09/03
نسخه چاپی

نمایندگان ادیان با امام جمعه اردبیل دیدار کردند

نمایندگان ادیان با امام جمعه اردبیل دیدار کردند
شرکت‌کنندگان چهارمین همایش بین‌المللی مناظرات و گفت‌وگوی رضوی که با محوریت گفت‌وگو بین ادیان برگزار شده است با آیت‌الله عاملی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه اردبیل دیدار کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، شرکت‌کنندگان چهارمین همایش بین‌المللی مناظرات و گفت‌وگوی رضوی که با محوریت گفت‌وگو بین ادیان برگزار شده است با آیت‌الله عاملی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه اردبیل دیدار کردند.

امام جمعه اردبیل گفت: تیزی برهان دین اسلام بیشتر از تیزی لبه شمشیری است که به سمت دشمن دراز می‌شود و در این زمینه مناظرات و برهان ما در دین مدافع هویت دینی ما هستند.

آیت‌الله سیدحسن عاملی ظهر امروز در دیدار شرکت‌کنندگان در همایش بین‌المللی مناظرات رضوی با نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه اردبیل اظهار داشت: ما در صدد لبیک گفتن به بخشی از آیات قرآنی و سیره معصومین وارد بحث مناظرات شدیم و مناظرات رضوی را پی گرفتیم تا در این زمینه با تاسی از سیره ناب معصومین جهان را دعوت به صلح کنیم.

وی با اشاره به اینکه خداوند در قرآن فرموده است که اگر می‌خواهی سر کسی را ببری با شمشیر نه و اگر در پی احیای فردی هستی همه اینها باید با مناظرت صورت گیرد، افزود: هم‌اکنون می‌بینیم که از بدو تاسیس دین ناب اسلام تا به اکنون هر دعوت، هر هدایت، هر حمایت، هر احیا و هر بحثی در این دین ناب صورت گرفته همه بر اساس مناظرات بوده و لاغیر.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل تصریح کرد: ما در پی همین سیره و همین فرامین الهی به آیات قرآنی لبیک گفتیم چرا که خدا فرموده مناظره کن و ما مناظره کردیم و ما بر اساس سیره نبوی وارد این بحث شدیم و تا به امروز خوشبختانه توانستیم مایه فخر و مباهات جهان اسلام و پرچم‌دار این عرصه باشیم.

عاملی با تاکید بر اینکه مردم مسلمان و ما در دفاع از هویت دینی خود یک مسئله اساسی را مدنظر داشتیم و آن مناظره و ارائه دلیل و برهان به جای خون و خونریزی بوده است،‌گفت: اعتقاد ما این است که تیزی برهان دین ما بالاتر از تیزی شمشیر است.

وی اظهار کرد: بعد از فتح مکه توسط پیامبر بخشی از مردم در شرک خود باقی ماندند در مکه و بخشی از مشرکین یک سال با پیامبر زندگی کردند و پس از مشاهده شیوه زندگی دینی و اسلامی نبی مکرم اسلام شهادتین خود را گفتند و امروز ما مفتخریم که پرچم‌دار چنین دین ناب و بی‌نظیری در جهان هستیم.

نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری با ابراز تاسف و انتقاد از کشتار دسته‌جمعی مسلمانان در یمن و سوریه گفت: متاسفانه ما چرکین‌ترین و وحشیانه‌ترین صفحات بشر را در زمان خود شاهد هستیم که مردم در یمن و سوریه جان خود را از دست می‌دهند و به شکل وحشیانه و ظالمانه‌ای کشته می‌شوند که این در واقع نام بشر را لکه‌دار می‌کند.

عاملی با بیان اینکه امروزه آموزه‌های مسیحیت در سلوک بین‌المللی خود را نشان نمی‌دهد، اظهار کرد: در جایی که صلح باشد نیازی به خون و خونریزی نیست و پیمان‌شکنی در هویت دینی ما هرگز جایی نداشته و نخواهد داشت.

 

انتهای پیام/ ه

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد