سرویس: سیاسی
کد خبر: 79069
|
19:01 - 1397/09/03
نسخه چاپی

خلیفه کل ارامنه آذربایجان: افراطی‌گری محکوم است

خلیفه کل ارامنه آذربایجان: افراطی‌گری محکوم است
خلیفه کل ارامنه آذربایجان گفت: اتحاد ادیان مانع خشونت طلبی بوده و نواختن زنگ همدلی و اتحاد باورهای مختلف دینی، آرامش و صلح را به جهان هدیه خواهد داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما،گریگور چیفتچیان عصر شنبه در مراسم اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان چهارمین همایش بین‌المللی گفتگو و مناظرات رضوی تصریح کرد: نهادینه شدن فرهنگ صلح به جای فرهنگ جنگ تیتر و محور اصلی گفتگو در بین ادیان‌های توحیدی است.

وی با اشاره به ضرورت پایه‌ریزی فرهنگ و باورهای متاثر از ارزش‌های اخلاقی، افزود: فرهنگ به عنوان اساس و زیربنای توسعه هر جامعه‌ای معرفی شده که بر اساس باورهای مذهبی ملت‌ها شکل می‌گیرد.

خلیفه کل ارامنه آذربایجان ادامه داد: در شرایطی که خداوند بزرگ به تمامی انسان‌ها دستگیری از همدیگر، صلح و احترام را سفارش نموده؛ از طریق مکاتب غیرالهی افزایش منازعات اقتصادی و منطقه‌ای و نواخته شدن بر شیپور جنگ تبلیغ می‌شود.

  به گزارش مهر چیفتچیان یادآور شد: وظیفه ادیان در وهله اول، احترام به طبیعت و محیط‌زیست بوده و قبل از آنکه دولت‌ها و موسسات مختلف برای صیانت و حفاظت از این میراث ارزشمند پا پیش گذارند، وظیفه علما و اندیشمندان دینی و مذهبی بوده که با احساس مسئولیت در این خصوص ورود تاثیرگذاری را برای احترام به طبیعت داشته باشند.

وی اضافه کرد: حفظ ارزش‌های انسانی از دیگر وظایف اصلی بوده که در ادیان توحیدی مورد تاکید قرار می‌گیرد و از بین بردن نفاق و اختلاف بین مذاهب و چشم‌پوشی از منافع شخصی در مقابله با مصلحت‌های انسانی و اخلاقی از فواید نهادینه شدن آن خواهد بود.

خلیفه کل ارامنه آذربایجان اتحاد تمام ادیان برای از بین ظلم و ستم و احقاق حقوق مظلومین را از وظایف مهم باورهای اصیل دینی دانست و افزود: چنانچه مهر، محبت و گذشت در بین ادیان جهان شمول شود، آرامش لذت‌بخشی در جهان حاکم شده و چنین تعامل مسالمت‌آمیزی از بین برنده هرگونه جنگ و خونریزی خواهد شد.

 

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد