کد خبر: 79162
|
13:50 - 1397/09/12
نسخه چاپی

یادداشت؛

فریادهای"هل من ناصر ینصرنی" یمنی ها در گلوگاه تاریخ

فریادهای"هل من ناصر ینصرنی" یمنی ها در گلوگاه تاریخ
امروز مظلومیت یمن، نشانه ی مظلومیت یک ملت است، ملتی که سالهاست طعم تلخ بی کسی را چشیده و امروز با خبیث ترین کفار زمان در حال ستیز است،

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، المیرا غضنفری فعال اجتماعی اردبیل در یادداشت خود به موضوع یمن پرداخت و نوشت:  فریادهای"هل من ناصر ینصرنی" حسین بن علی (ع) فرزند آخرین پیامبر هدایت بشریت تا ابد در گوش تاریخ، نجوای پیروزی حق در برابر باطل را طنین انداز خواهد کرد، این حق است که تا ابد بر صحنه خواهد ماند و صفحات تاریخ گویای آن است. چهار سال است که فریادهای "هل من ناصر ینصرنا" از سرزمین یمن به گوش می رسد و جبهه حق این بار در برابر نه یک ظالم؛ بلکه جبهه ای از کفار ایستاده است.

امروز مظلومیت یمن، نشانه ی مظلومیت یک ملت است، ملتی که سالهاست طعم تلخ بی کسی را چشیده و امروز با خبیث ترین کفار زمان در حال ستیز است، بدتر از کفاری که با رسول الله جنگیدند. امروز نوادگان همان غاصبان از زمین، هوا و دریا عرصه را بر یمن تنگ کرده و همچون کفتار های وحشی به انتظار مرگ کودکان مظلوم و گرسنه نشسته اند. هواپیماهای نظامی و بمب های خوشه ای از این کشور ویرانه ای بیش نساخته اند و وجب به وجب این سرزمین را مدفن مظلومان کرده اند.

اما سوال اصلی اینجاست، چرا کسی یمن را نمی بیند! چرا کسی فریادی از یمن نمی شنود؟چرا کسی برای یمن حتی شمعی هم روشن نمی کند؟

سازمان ملل کجا جشن گرفته که فریاد کودکان یمنی را نمی شنود؟ سازمان های به اصطلاح حقوق بشری کجا تز انسانیت برگزار می کنند که یمن در لیستشان نیست!سازمان بهداشت جهانی و صلیب سرخ چرا حالی از یمن نمی پرسند؟رسانه های جهان در کدامین پستو به دنبال خبر هستند؟ سازمانهای اسلامی و کشورهای مسلمان کجایند؟ نکند یادشان رفته قلب یمن هم برای اسلام می تپد!

جمعیت میلیاردی جهان کجایند؟ چرا کسی به یاد یمن نیست! چرا کسی عکسی از یمن را در فضای مجازی منتشر نمی کند؟ چرا کسی هشتگ یمن نمی زند؟

 آری همه خوابند و یمن در آتش خواب جهانیان همچون شمعی آب می شود. مردان و جوانان یمنی در سنگرهای نبرد، مجاهدانه شهید می شوند، زنان زینب وار ایستاده اند و کودکان هرشب شهادت مشق می کنند و سهم هر کودک یمنی بمب و موشک نباشد، گرسنگی و تشنگی است.

اگر در عصر امام علی (ع)، کفار زمان 30 هزار یمنی را برای طرفداری از آن امام از دم شمشیرهایشان گذراندند، امروز نیز دشمنان با همین مکر عرصه را بر یمن تنگ کرده اند تا کشور یاران صاحب عصر و زمان را نابود کنند. امروز یمن در پیشانی جبهه مقاومت ایستاده و انسانیت در یمن در خطر است.

منابع یمنی در گزارش خود تجاوز عربستان و متحدینش را به یمن اینگونه توصیف می کنند: امروز 712 مسجد را با هواپیما زده اند، بیشتر از 763 مدرسه، 223 مکان توریستی، 113 دانشگاه با موشک از بین رفته اند، بیشتر از 500 تریلی غذا که برای روستاها و جاهای دیگر غذا می­آوردند در بین راه  توسط جنگنده ها منهدم و هیچگاه به دست مردم نرسیده اند، بیشتر از 15 فرودگاه، 14 بندر، 307 مخزن آب،270 بیمارستان، بیشتر از 400 و خرده­­ای هزار خانه را نابود کرده اند. آمارهای رسمی می گویند: تاکنون بیش از24­هزار یمنی شهید و زخمی شده اند که بیشتر آنها هم کودک هستند.

خبرگزاری رسمی یمن (سبأ نت) در گزارش خود اعلام کرده؛ یمن در آستانه یک فاجعه است و باید با یکدیگر برای جلوگیری از آن اقدام کنیم و جامعه جهانی باید تمام نیروی خود را جهت پایان دادن به این جنگ و نجات اقتصاد یمن به کار گیرد. "دیوید بیسلی" رئیس برنامه جهانی غذا در نشست شورای عالی امنیت در خصوص یمن، خواستار نجات اقتصاد یمن و جلوگیری از مرگ ساکنانش بخاطر گرسنگی شده است.

بر طبق گزارش شبکه N-Tv آلمان، با گذشت چهار سال از جنگ در یمن، از هر دو نفر از مردم این کشور، یکی گرسنه است و این در حالی است که همزمان بیماری وبا هم در این کشور بصورت اپیدمی فراگیر شده است. قطعاً عربستان سعودی و هم پیمانانش مسئول چنین وضعیتی هستند، اما غربی ها هم که مراتب خشم خود را از اقدامات سعودی‌ها ابراز کرده اند دست از معامله تسلیحاتی با ریاض بر نمی‌دارند.

بی شک بحران انسانی یمن نتیجه مستقیم طرف های درگیر و محدودیت های شدید اعمال شده برای دسترسی به مواد غذایی، سوخت، وسایل و تجهیزات پزشکی وارده و کمک های انسانی به این کشور است.

امروز یمن یک تکلیف شرعی بر دوش همه پیروان ادیان آسمانی است، تکلیفی که باید آن را ادا کنند. امروز هنگامه ادای ِدین جهان اسلام به یمن است. امروز همه باید بلندگویی باشیم برای مظلومیت یمن.خون هزاران یمنی یک تکلیف بر عهده همه آزادی خواهان جهان است. بیایید با هرچه در توان داریم، ما هم فریاد مظلومیت یمن باشیم.

 

انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد