سرویس: اردبیل
کد خبر: 79198
|
13:32 - 1397/09/14
نسخه چاپی

استاندار اردبیل:

طرح‌های توسعه ای اردبیل به سرعت در حال پیشرفت است/ نقش محوری دانشگاه در توسعه استان

طرح‌های توسعه ای اردبیل به سرعت در حال پیشرفت است/  نقش محوری دانشگاه در توسعه استان
استاندار اردبیل در مراسم روز دانشجو بل بیان اینکه دانشگاه نقش محوری در توسعه استان دارد گفت:طرح های توسعه ای استان به سرعت در حال پیشرفت است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما،اکبر بهنام جو صبح امروز در مراسم روز دانشجو که در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد، اظهار کرد: در تحولات سیاسی، اقتصادی و اجتماعی سه مجموعه دانشگاه، حوزه و بازار مؤثر است و به همین دلیل باید نسبت به دانشگاه و ظرفیت‌های آن دیدگاه ویژه داشت.

وی افزود: برای استفاده از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در دانشگاه در راستای توسعه استان اردبیل باید ارتباط بین فضای درون دانشگاه با فضای خارج از آن بیش از این باشد.

استاندار اردبیل با اشاره به ظرفیت‌های پژوهشی دانشگاه محقق اردبیلی در مسائل روز جامعه عنوان کرد: در خصوص موارد پژوهشی و استفاده از ظرفیت دانشگاه در این حوزه نیز اقدامات مؤثری انجام یافته است؛ برای مثال در خصوص دلایل و راهکارهای کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی و نزاع و خشونت، مطالعات زیادی انجام شده و برای اولین بار این موضوع به صورت علمی توسط دانشگاه صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: برنامه‌های منسجمی توسط دانشگاه و اساتید دانشگاهی تدوین شده و به نهادهای اجرایی ارائه خواهد شد تا بر اساس آن در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی گام‌های اساسی برداشته شود.

بهنام جو تصریح کرد: در راستای توسعه اشتغال استان نیز باید برنامه‌های علمی و دقیق انجام گیرد و بسترهای اشتغال همانند تسهیلات بانکی و ایجاد فضای کسب و کار توسط نهادهای اجرایی انجام شود که در گام بعدی باید از ظرفیت دانشگاه بهره برد و در همین راستا از سال آتی برای ایجاد ارتباط بیش از پیش دانشگاه با بازار کار برنامه‌هایی مد نظر داریم. وی بیان کرد: لازمه توسعه هر جامعه‌ای گفت‌وگو و شنیدن سخنان منتقدانه و مخالف است و برای ایجاد وحدت در جامعه باید صدای مخالف را شنید زیرا در این سخنان شاید راهکارهایی برای توسعه وجود داشته باشد که خوشبختانه این فضا در استان اردبیل مثبت است.

استاندار اردبیل گفت: در داخل دانشگاه باید علاوه بر مسائل سیاسی بر مسائل روز جامعه همانند فرهنگی و اجتماعی نیز اقدام شده و از نظرات اساتید دانشگاهی استفاده شود.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد