سرویس: بیله سوار
کد خبر: 79242
|
08:30 - 1397/09/18
نسخه چاپی

فرماندار بیله سوار :

جمع آوری پسماندهای نایلونی از مزارع دشت مغان/موانع های اخذ مجوز محل دفع زباله بیله سوار رفع شود

جمع آوری پسماندهای نایلونی از مزارع دشت مغان/موانع های اخذ مجوز محل دفع زباله بیله سوار رفع شود
فرماندار بیله سوار گفت:متاسفانه در اخذ مجوز نهایی محل دفن زباله شهرستان بیله سوار برخی موانع وجود دارد که باید با همراهی نهادهای ذی‌ربط رفع شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما،حسن قبادی صبح امروز در در جلسه کارگروه مدیریت پسماند گفت: متاسفانه در اخذ مجوز نهایی محل دفن زباله شهرستان بیله سوار برخی موانع وجود دارد که باید با همراهی نهادهای ذی‌ربط رفع گردد.

وی با اشاره به محصولات زیر نایلونی کشت شده در شهرستان بیله سوار عنوان کرد: حدود 350هکتار از اراضی شهرستان به کشت صیفی جات از جمله هندوانه وگوجه فرنگی اختصاص یافته بود که در 8 مورد با توجه به عدم تعهدات کشاورزان صیفی جات نسبت به پاکسازی پسماند پلاستیک به مراجع قضایی معرفی شده اند .

فرمالندار بیله سوار عنوان کرد: بعد از برداشت محصول ، کاه و کلش باقیمانده در مزارع نیز توسط کشاورزان سوزانده می شود که این عامل باعث خسارات به محیط زیست و خاک کشاورزی می شود که در این خصوص 40پرونده زیست محیطی تشکیل شده است و برای 6 نفر نیز از طریق مراجع قضایی محکومیت صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه تولید کنندگان و توزیع کنندگان سموم و کودهای کشاورزی مسئول ویژه مدیریت در این زمینه هستند عنوان کرد:نظارت و بازدیدهای مستمر در این زمینه به جد پیگیری می شود و با متخلفین برخورد خواهد شد .

فرماندار بیله سوار اظهار کرد: آموزش عمومی و فرهنگ‌سازی در حل تمامی مشکلات نقش ویژه و اساسی دارد، ما نیز به هیچ وجه نباید از ظرفیت فرهنگ‌سازی غافل شویم البته امیدواریم با همت مردم و همکاری کلیه ادارات و نهادهای دولتی شهرستان در حوزه مدیریت مناسب انواع پسماندها به‌زودی شاهد اخبار خوب باشیم.

قبادی با اشاره به اینکه حضور سمن ها و سازمانهای مردم نهاد در حوزه محیط زیست و طبیعت باید در شهرستان افزایش یابد عنوان کرد : استفاده از ظرفیت سازمانهای مردم نهاد (سمن) ، باعث ارتقای سلامت اجتماعی شده و بسیاری از مشکلات بهداشتی جامعه را کم می کند.

قبادی به حوزه مدیریت پسماندهای روستایی اشاره کرد و اظهار نمود:  پاکسازی زباله‌ها و نخاله‌های ساختمانی پراکنده در حاشیه جاده‌های مواصلاتی شهرستان بخصوص در مسیر سه راه گوگ تپه به طرف  روستای روح کندی و همچنین مسیر روستای بابک وضعیت مطلوبی ندارد که نیازمند پاکسازی و تنظیف است .

دولتی معاون عمرانی و برنامه‌ریزی فرمانداری نیز تصریح کرد: بیله‌سوار یک منطقه کشاورزی است و ما ملزم به مدیریت مناسب پسماندهای تولیدی در این حوزه هستیم؛ جهادکشاورزی و سایر ادارات مرتبط، باید تمرکز ویژه‌ای بر مقوله‌ی ترویج و آموزش زارعین داشته باشند تا در آینده دچار مشکلات کلان نشویم.

انتهای پیام/م

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد