سرویس: اردبیل
کد خبر: 79251
|
17:53 - 1397/09/18
نسخه چاپی

راه اندازی اولین مرکز ملاقات کودکان طلاق با والدین ‌در اردبیل

 راه اندازی اولین مرکز ملاقات کودکان طلاق با والدین ‌در اردبیل
نخستین مرکز ملاقات کودکان طلاق با والدین ‌در ساختمان مرکز جراحی آراد اردبیل راه اندازی شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما،یوسف خدادادی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل عصر امروز در مراسم افتتاح نخستین مرکز ملاقات کودکان طلاق با والدین ‌در ساختمان مرکز جراحی آراد اردبیل، اظهار داشت: دادگاه مکان مناسبی برای حضور کودکان و نوجوانان نیست و سبب تضعیف روحیه کودکان و نوجوانان می‌شود به همین دلیل باید مراکزی مجزا برای کودکان فراهم شود تا کودکان از این محیط‌ها دور بمانند.

وی بیان کرد: به منظور جلوگیری از افزایش آسیب‌های اجتماعی نباید کودکان را در محیطی که فضای پلیسی دارد و محیطی همراه با مجرمان و فضایی پرتنش و اضطراب‌آور برای کودکان وجود دارد و سبب ترس و مشکلات روحی آنان می‌شود قرار دهیم که بی‌شک راه‌اندازی این مرکز سبب حل این مشکل خواهد شد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل بیان کرد: با راه‌اندازی این مرکز شرایطی فراهم می‌شود که کودکان بتوانند در محلی آرام و بدون تنش با والدین خود ملاقات کنند و از مشاوره‌های تخصصی همچون در رابطه با کاهش آسیب‌های اجتماعی بهره‌مند شوند که این موضوع برای ما یک اولویت اساسی است.

خدادادی اظهار کرد: متاسفانه شاهد افزایش آمار طلاق هستیم که این موضوع نیازمند فرهنگ‌سازی مناسب و ترویج برنامه‌های مناسب است چرا که علاوه بر تاثیرات منفی طلاق در جامعه مهم‌ترین آسیب و ضربه به کودکان وارد می‌شود که امیدواریم از ظرفیت مشاوره‌ها به شکل مناسب استفاده شود تا خروجی مورد انتظار را شاهد باشیم.

 به گزارش تسنیم وی تصریح کرد: در این مرکز خدماتی همچون مشاوره های تخصصی در رابطه با کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه به ویژه کاهش طلاق، کمک به کودکان طلاق و همچنین مشاوره به زوج‌های طلاق گرفته برای انتخاب صحیح در ازدواج دوم ارائه خواهد شد.

با حضور مسئولان استانی و اصحاب قلم و رسانه با مشارکت دادگستری و اداره بهزیستی نخستین مرکز ملاقات کودکان طلاق با والدین ‌در ساختمان مرکز جراحی آراد اردبیل افتتاح شد.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد